Registratorer med erfarenhet av arkivarbete

Länsstyrelsen i Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-04-06

Dina arbetsuppgifter
Som registrator arbetar du med digitalisering och diarieföring av inkomna handlingar och hantering av myndighetens ärendeflöde. I arbetet ingår även att kvalitetsgranska registreringar, arkivera handlingar, sekretesspröva och lämna ut handlingar till allmänheten.

Du kommer att verka som stöd till verksamheterna i processer som rör ärende- och dokumenthantering samt ha kontakter med allmänheten vid utlämnande av allmän handling.

Du ska ha

• minst gymnasieutbildning
• minst något års erfarenhet av att arbeta som registrator och/eller arkivarie
• flerårig erfarenhet från offentlig verksamhet
• erfarenhet av diarieföring i ärende- och dokumenthanteringssystem exempelvis Platina eller likvärdiga system
• mycket god kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet
• praktisk erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling
• god kommunikations- och samarbetsförmåga
• god kompetens i digitalt arbetssätt
• vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö

Du ska vara

• samarbetsinriktad och öppen för varierade arbetsuppgifter
• serviceinriktad, effektiv, strukturerad och noggrann

Det är mycket meriterande om du har

• utbildning eller fortbildning i ärende- och dokumenthantering till exempel för registratorer och arkivarier eller motsvarande

Det är meriterande om du har

• mycket stor erfarenhet av utlämnande av offentlig handling och sekretessprövning
• god pedagogisk kompetens och vana att informera inför grupp
• intresse och erfarenhet av att arbeta med hela kedjan av ärende-och dokumenthantering
• erfarenhet av processbaserad arkivredovisning och framtagning av dokumenthanteringsplaner
• erfarenhet av arbete med elektronisk arkivering
• kunskap och erfarenhet inom IT och digitaliseringsarbete
• intresse för och kunskap om arbete med PUL och GDPR

Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Organisation och arbetssätt
Enheten för diarium och arkiv har 18 medarbetare. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt 100 medarbetare. I avdelningen ingår även enheterna för tillstånd, tillsyn samt överklagande. Vi sitter i en ändamålsenlig, öppen kontorslösning.

Enheten ansvarar för registreringen av inkommande handlingar, för myndighetens närarkiv och för centralarkivet. Vi ansvarar också för att registreringen i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem håller en hög och god kvalitet genom att följa registreringsrutiner och kvalitetsgranska registreringar i systemet. Enheten genomför en hel del utbildnings- och informationsinsatser till de olika verksamheterna.

Vårt arbetssätt bygger på samarbete och att alla medarbetare förutsätts ta ett helhetsansvar för enhetens olika arbetsuppgifter. Enhetens utvecklings- och förbättringsarbete genomförs både i större grupp och i mindre grupper som tar fram förbättringsförslag vilka främjar enhetens utveckling och mål. Vårt digitaliseringsarbete behöver vara offensivt och av hög kvalitet vilket ställer krav på alla som arbetar på enheten. Nya förvaltningslagen och GDPR ställer också ökade krav på oss.

Så ansöker du
Ansök senast: 2018-04-29

Referensnummer: 13785-2018-1

Övrig information
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.

Vi planerar att genomföra intervjuer vecka 20.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Claesson, SACO 010-2231519
Cecilia Westerberg, ST 010-223 16 17
Therese Jernberg, Enhetschef 010-223 13 82

Företag
Länsstyrelsen i Stockholm

Adress
Länsstyrelsen i Stockholm
Box 22067
10422 Stockholm

Kontorsadress
Regeringsgatan 66

Jobbnummer
4067772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm: