Registratorer
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för verksamhets / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för verksamhets i Karlstad Publiceringsdatum2009-11-20ArbetsuppgifterService- och säkerhetsenheten tillhör avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för myndighetens interna säkerhetsarbete, informationssäkerhet, myndighetens dokumenthantering, lokalförsörjning, publikationsservice och kontorsservice. Myndigheten finns lokaliserad på 5 orter.
Avdelningen för verksamhetsstöd ska vara ett så effektivt och kompetent internt stöd för hela myndigheten att det ger en bra grund för övriga verksamheters genomförande. Avdelningens arbete ska präglas av tydlighet, initiativtagande och service. Det ska också kännetecknas av samarbete över organisatoriska gränser genom att lösa uppgifter gemensamt och kraft ska ägnas åt att förmedla kunskap om stödet avseende rutiner, system och regler.
MSB söker två stycken registratorer till enheten för service och säkerhet. Tjänsterna är tillsvidareanställningar med placering i Karlstad
Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår postöppning, registrering, diarieföring och arkivläggning av ärendeakter samt andra uppgifter rörande dokumenthantering. Du ska utifrån kännedom om MSB:s arbetsuppgifter och organisation diarieföra eller på annat sätt hantera inkomna och upprättade handlingar enligt myndighetens rutiner samt delta i MSB:s utveckling inom dokumenthanteringsområdet. Arbetsuppgifterna sker i nära samverkan med handläggare och andra medarbetare.
KvalifikationerDu har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning samt en grundläggande registratorsutbildning. Vi ser gärna att du har utbildning i informations- och arkivvetenskap eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner relevant.
Du ska ha en god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska språket.
Erfarenhet av digital hantering av dokument är meriterande, liksom dokumenterad erfarenhet av att informera/ utbilda andra.
Som person ska du vara noggrann, strukturerad och stresstålig. Då arbetet innebär externa och interna kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt att kommunicera både skriftligt och muntligt. Arbetet kräver både god samarbetsförmåga och ändå förmåga att arbeta självständigt.
MSB ska vara en öppen, kompetent och drivande myndighet. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av detta och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara. Därför ser vi gärna manliga sökanden.
Tjänsten är säkerhetsklassad varvid registerkontroll kommer att genomföras.
Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef Mats Ekström eller myndighetsarkivarien Britt Strandberg. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist SACO och Ingela Grundel ST. Samtliga nås på växelnr 0771-240 240.
Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast den 8 december 2009. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Var noggrann när du fyller i ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet då du vill söka andra tjänster. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-12-08
Ange följande referens när du ansöker: 2009
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMats Ekström, 0771-240240
FöretagMyndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för verksamhetsstöd
AdressMyndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för verksamhetsstöd
BOX 2195
65341 Karlstad
Jobbnummer 540644
Observera att sista ansökningsdag har passerat.