Registratorer

Arbetsmiljöverket Registratur JR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Registratur JR i Stockholm

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Diarienummer 2015/031852

Arbetsmiljöverket är ansvarig förvaltningsmyndighet för arbetsmiljö- och arbetstidsfrågor. Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden.

Vi söker registratorer med erfarenhet av arbete som registrator/arkivassistent i statlig verksamhet. Tjänsten är placerad på enheten för registratur och arkiv i Stockholm.

Ditt nya arbete innebär:

• Postöppning (e-post, papperspost, bedöma ärendet, sända för kännedom, kontakta svarstjänst osv)
• Registrering (diarieföring)
• Att skanna inkommande ärenden/handlingar
• Att spara handlingar i dokumentlagret
• Att stödja medarbetare och chefer att diarieföra m.m.
• Konsultera och hjälpa kollegor

Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller motsvarade
• Registratorsutbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete som registrator/arkivassistent i statlig verksamhet
• Mycket goda kunskaper i grundläggande it-hantering
• Goda kunskaper om lagar och förordningar som styr hanteringen av handlingar i offentlig förvaltning
• Van datoranvändare och har arbetat i digitala diarieföringssystem
• Mycket god kommunikativ förmåga
• God organisationsförmåga och är noggrann
• Är resultatinriktad och kan hantera flera uppgifter samtidigt
• Är serviceinriktad och har en utvecklad pedagogisk förmåga
• Lätt för att samarbeta och har erfarenhet av att arbeta i grupp
• Intresse av att förstå hela verksamheten och att utveckla denna

Det är meriterande om du har:

• God kännedom och erfarenhet av Public 360 dokument- och ärendehanteringssystem
• Goda muntliga och skriftliga baskunskaper i engelska

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Mer om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Lindhagensgatan 133 i Stockholm. Vi tillämpar provanställning 6 månader och individuell lönesättning.

Om du har frågor

Kontakta enhetschefen för registratur och arkiv genom vår växel telefon 010-730 90 00. Fackliga kontaktpersoner för ST, Malin Lindström, telefon 072-542 57 41 och för Saco, genom vår växel telefon 010-730 90 00.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Mahomebee Consulting AB. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Charlotte Gårlin, telefon 0709-68 78 78.

Välkommen med din ansökan senast den 20 augusti 2015

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-07-15

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalenheten

Företag
Arbetsmiljöverket Registratur JR

Adress
Arbetsmiljöverket Registratur JR
Lindhagensgatan 133
11279 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 133

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2341848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket Registratur JR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket Registratur JR: