Registrator, viss tid, till avdelning öst

IVO Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IVO Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Örebro, Jönköping, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en registrator för vikariat i 6 månader, till regionala tillsynsavdelningen i Stockholm. Vid enheten arbetar ett team där förbättringsarbete är en del av vardagen och där vi kontinuerligt utvecklar vårt arbetssätt. Målsättningen är att ge bästa tänkbara stöd och service internt till avdelningen men också ge hög service till enskilda medborgare, myndigheter och media.

Förändringar inom organisationen pågår under våren; vi är på väg mot att samordna registraturen till en enhet som enbart kommer att bestå av registratorer från avdelningarna i Stockholm.

Vi söker dig som är noggrann, tar ansvar och har en hög serviceambition. För att trivas ska du vara flexibel och ha god förmåga att tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men då vi arbetar mycket i team är även vilja och förmåga att arbeta tillsammans viktig för att utveckla arbetet. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper

Publiceringsdatum
2019-02-01

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator är att

• Klassificera och diarieföra i IVO:s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem DHS (Public 360)
• Ansvara för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk
• Hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media
• Hantera interna och externa förfrågningar avseende dokument och dokumenthantering
• Tillsammans med övriga registratorer ge råd och stöd till övrig personal på avdelningen i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar
• Avsluta och arkivera handlingar i enhetens närarkiv
• Ta emot samtal från media och från personer som har pågående ärenden
• Posthantering

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer
• Dokumenterad utbildning inom registrering eller arkivering som IVO finner relevant för tjänsten
• Minst ett års aktuell erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
• Goda och aktuella datakunskaper (officepaketet, outlook)

• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt

Meriterande

• Kunskaper i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystemet DHS (Public 360)
• Aktuell erfarenhet av arbete med diarieföring och/eller arkivering av handlingar i offentlig förvaltning, gärna statlig

IVO kan erbjuda dig en serviceroll i en spännande kunskapsorganisation

Vi erbjuder dig en tjänst i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.

IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är ett vikariat på 6 månader under ordinarie anställds tjänstledighet, med tillträde så snart som möjligt. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

IVOs uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.



Ansök senast den 10 februari 2019

Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8 februari 2019.

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-3844/2019.

Arbetsbetyg och dylikt tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Marie Collberg, 010-788 51 13. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Susanna Jakobsson på 010-788 57 03.

Fackliga kontaktpersoner är Annika Westerbom, SACO, 010- 788 55 58 , Ylva Wendle Sundbom, Vårdförbundet, 010-788 52 09 och Soile Ahlqvist, Fackförbundet ST, 010-788 51 23 .

Varmt välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
IVO Inspektionen för vård och omsorg

Adress
IVO Inspektionen för vård och omsorg
Solnavägen 4
11365 Solna

Kontorsadress
Solnavägen 4

Jobbnummer
4588017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IVO Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IVO Inspektionen för vård och omsorg: