Registrator till verksamhet- och ledningsstöd

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad registrator som vill bidra till att utveckla en rättssäker och effektiv dokumenthantering? Då kan du vara den vi söker!

Vilka är vi?

Verksamhets- och ledningsstöd är en nystartad enhet som kommer att formeras under 2024. Enheten har en central funktion i att stötta kommunens nystartade tillväxt- och utvecklingskontor i ledningskoordinering, registratur, informationssamordning, nämndsekreteraruppdrag och säkerhetssamordning.

Tillväxt- och utvecklingskontorets uppdrag är att accelerera kommunens tillväxt- och utvecklingsarbete och främja en förstärkt livskvalitet för Norrköpings invånare. Kontoret består av sex avdelningar:

• Kommunikation, näringsliv, kultur och idrott
• Kontakt och service
• Bildning och unga
• Norrköpings innovationslabb
• Digitalisering och IT
• Ekonomi och personaladministration

Vi står inför en spännande resa med ett helt nytt kontor och en nystartad enhet där vi tillsammans kommer att utforma effektiva arbetssätt. Därför söker vi nu efter en registrator som vill vara med i det pågående utvecklings- och förbättringsarbetet där fokus är att kontorets ärende- och dokumenthantering ska vara effektiv och rättssäker.

Publiceringsdatum
2024-04-05

Arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du tillsammans med dina kollegor att verka som stöd till samtliga enheter på tillväxt- och utvecklingskontoret i frågor som rör ärende- och dokumenthantering.

Tjänsten omfattar bland annat diarieföring, ärendehantering, arkivering, utlämnande av allmänna handlingar, sekretessbedömningar samt hantering av post och funktionsbrevlådor.

Vi strävar efter att arbeta på ett kvalitativt och informativt sätt. Din roll som registrator kommer därav att ha en rådgivande, utbildande och kravställande roll gentemot tjänstepersoner på tillväxt- och utvecklingskontoret.

Även kontakt med medborgare är ett naturligt inslag i ditt arbete.

Vem är du?

Du har en genomförd registratorsutbildning (diplomerad/certifierad/högskola) eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner relevant.

Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom informationsvetenskap eller arkivvetenskap.

Du har minst ett års erfarenhet av registratur eller arbete med dokumentering av handlingar, gärna från likvärdig myndighet.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringsystemet public360.

Som person är du trygg i dig själv, pålitlig och tar ansvar för din personliga prestation. Du är mån om kundnöjdhet och levererar lösningar på ett lugnt och tillmötesgående sätt till dem du finns till för.

Som registrator hos oss lägger du stor vikt vid ett gott samarbetsklimat där du lyssnar, kommunicerar och löser meningsskiljaktigheter på ett konstruktivt sätt.

Vi ser att du är skicklig på att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ställer höga krav på kvalitet och utvärderar kontinuerligt ditt arbete för att nå goda resultat.

Då det finns rådgivande och utbildande inslag i tjänsten ser vi att du har en god förståelse för hur människor tar till sig information på olika sätt och anpassar dina instruktioner och anvisningar efter mottagaren.

Du har god kännedom om tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen.

Du har mycket god data- och systemvana.

Tjänsten kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i svenska språket, både i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis utifrån verksamhetens behov
Sista ansökningsdatum: 12 maj
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Enhetschef Kajsa Larsdotter på kajsalarsdotter.johnsson@norrkoping.se och för frågor om rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringsspecialist Therese Silvstam på therese.silvstam@norrkoping.se

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456), http://www.norrkoping.se

Jobbnummer
8589680

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: