Registrator till Umeå
Skatteverket / Backofficejobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele,
Kramfors eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet från arkivhantering och söker ny utmaning? Lockas du av administrativa arbetsuppgifter i ett harmoniskt team? Då är detta tjänsten för dig? Läs mer och sök jobbet idag!
Om jobbet
Som servicetjänsteman på Dokument 1 ingår du i den administrativa avdelningen som tillhör huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom posthantering, diarieföring och arkivering.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att du arbetar med post och diarieföring/arkiv med tillhörande administration. I den här rollen bidrar du aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser. På Dokument 1 är vi idag 23 medarbetare och arbetar gränsöverskridande med andra orter inom den administrativa avdelningen.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får utföra samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter inom beskattning och service. Ditt arbete resulterar i nytta för medborgare och företag, något som får Sverige att gå framåt. Med öppenhet, respekt, gott bemötande samt mångfald ingår du i ett positivt och utvecklingsinriktat arbetslag.
Det arbetslag du kommer ingå i kännetecknas av ett aktivt medarbetarskap som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling samtidigt som vi ser till att finna en god balans mellan arbete och fritid
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.I det här jobbet ska du:
- vara strukturerad och noggrann
- ha god förmåga att planera och organisera ditt arbete
- god samarbetsförmåga
- vara serviceinriktad med god kommunikativ förmåga.
Du ska även ha:
- Avslutad gymnasial utbildning
- God datorvana.
Det är önskvärt att du har akademiska meriter inom arkivkunskap, erfarenhet från arkivarbete inom offentlig förvaltning samt erfarenhet från att ordna och förteckna enligt allmänna arkivschemat.
Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad till och med 31 December 2020.
Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.
På
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Visstidsanställning
Publiceringsdatum2019-10-14ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/897".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Jobbnummer 4885452
Observera att sista ansökningsdag har passerat.