Registrator till stadsledningskontoret

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ansvarar för styrning, uppföljning och utveckling av stadens verksamheter utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige har beslutat om. Vi är cirka 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.



Din arbetsplats - KF/KS kansli
Kommunstyrelsen i Stockholms stad har en förvaltning, stadsledningskontoret, som leds av stadsdirektören.

KF/KS kansli är en enhet vid stadsledningskontorets juridiska avdelning. KF/KS kansli är kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens serviceorgan och ansvarar bland annat för den formella granskningen av ärenden och beslutsunderlag. Vi utför sekretariatsuppgifter åt kommunfullmäktige och dess valberedning, kommunstyrelsen, beredningar, utskott och råd.

Vi ansvarar för kommunstyrelsens diarium, för arvodesfrågor, för kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens valärenden och vi deltar i flera utvecklingsprojekt inom ärende-, dokument- och informationshantering. Arbetet bedrivs i huvudsak digitalt. Vi har kontakter med rotlar, partikanslier, stadsledningskontorets avdelningar, stadens förvaltningar m.m.

Vi består av tolv medarbetare som leds av stadssekreteraren/enhetschef, och vi har vår arbetsplats i Stadshuset.

Din roll
Som registrator ingår du i en arbetsgrupp med ytterligare fyra registratorer. Du arbetar med den löpande verksamheten inom registraturet, bedömer dagligen hur ett stort antal handlingar ska hanteras, ger service till och besvarar frågor från förtroendevalda, tjänstemän och allmänhet. Du utbildar, informerar och ger råd och stöd till stadsledningskontorets tjänstemän i frågor om diarieföring och digitalt ärendehanteringssystem. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och utför visst utredningsarbete.

Vid behov utför du även andra uppgifter inom avdelningens ansvarsområde, till exempel i anslutning till fullmäktiges sammanträden.

Publiceringsdatum
2022-02-24

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- högskoleutbildning för registratorer, är diplomerad registrator eller har annan relevant utbildning och/eller erfarenhet som gett motsvarande kunskaper
- goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning
- erfarenhet av att utbilda, informera och ge råd
- god språklig förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- grundläggande IT-kunskaper, främst i Officepaketet och fallenhet för att lära dig nya system.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av arbete som registrator, arkivassistent, nämndsekreterare eller motsvarande inom offentlig förvaltning
- erfarenhet av Stockholms stads dokument- och ärendehanteringssystem eDok (systemstöd Platina)
- erfarenhet av utvecklingsarbete med fokus på diarieföring och effektiva, digitala processer.

Vi söker dig som är van att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att hålla tidsramar och du tycker det viktigt att vara noggrann. Du har lätt för att lära och förmåga att snabbt sätta dig in i nya verksamhetsområden och system. Du tycker om att arbeta med såväl komplicerade frågor som enklare rutinärenden och har förmåga att lyfta blicken och se sammanhang.

Att ge god service, samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat är självklart för dig. Du har god förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift. Då du även kommer utbilda är det viktigt att du kan anpassa ditt sätt att förmedla ditt budskap till olika personer, samtidigt som det är viktigt att du styrs av ett juridiskt rättspatos.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: jobba.stockholm

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1103".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, stadsledningskontoret, Juridiska avdelningen

Kontakt
Linda Gustavsson, rekryteringskonsult
08-508 117 40

Jobbnummer
6377736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: