Registrator till Södermalms stadsdelsförvaltning

Stockholms Stad, Södermalm SDF, Stadsdelsdirektörens stab och ka / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Södermalm SDF, Stadsdelsdirektörens stab och ka i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad.

Det bor närmare 130 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1800 medarbetare inom förskola, socialtjänst, stöd och service till personer med funktionsnedsättning, äldreomsorg och stadsmiljö.

För att göra skillnad för stadsdelsområdets invånare tar vi oss an våra arbetsuppgifter med intresse och gör vårt allra bästa, har fokus på uppdraget, samarbetar och är ansvarstagande samt ser möjligheter och prövar nytt. För oss som arbetar på Södermalms stadsdelsförvaltning är det en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Nu erbjuder vi en unik möjlighet att som registrator få arbeta nära tillsammans med en kollega i en miljö som kännetecknas av arbetsglädje och ett öppet klimat. Som registrator är du "hjärtat" i förvaltningen vilket ger dig en stor inblick i stadsdelens verksamhet och utveckling.

Uppdraget som registrator

Registratorn ingår i stadsdelsdirektörens stab och kansli. Kansliet ansvarar för ärendehantering, diarium, arkiv, sekreterarskap i stadsdelsnämnden och nämndens individutskott (sociala delegationen) samt vaktmästeri. Inom avdelningen arbetar 15 medarbetare med olika arbetsuppgifter.

Som en av våra två registratorer har du en central funktion i förvaltningen. En viktig uppgift för kansliet är att offentlighetsprincipen efterlevs. Registratorerna är objektspecialister för vårt digitala ärendehanteringssystem, eDok (systemstöd Platina) som syftar till att förenkla, samordna och digitalisera ärende- och dokumenthanteringen i Stockholm stad. Arbetet innebär att ni som registratorer samordnar arbetet kring den fortsatta utvecklingen av arbetssätt i eDok genom att identifiera verksamhetens krav, behov och önskemål. Dessutom ingår det att du stöttar nuvarande och utbildar nya användare samt har en dialog med stadsarkivet i olika utvecklingsfrågor.

Du tillsammans med den andra registratorn och nämndsekreterare på förvaltningen arbetar gemensamt med arkivfrågor och dataskyddsfrågor. Registratorerna täcker upp vid nämndsekreterarens frånvaro vilket innebär ansvar för några nämndsammanträden och sociala delegationer per år.

Därutöver ingår arbetsuppgifter såsom:

- Postöppning, klassificering och registrering av handlingar.

- Service till handläggare, allmänhet, andra myndigheter och andra externa intressenter.

- På begäran lämna ut allmänna handlingar och i förekommande fall göra sekretessbedömningar.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har:

- Högskoleutbildning med lämplig ämneskombination för att arbeta med dokumenthantering till exempel arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande kompetens.
- Några års erfarenhet av att arbeta som registrator eller arkivarie i offentlig sektor.
- Dokumenterad erfarenhet av digital dokumenthantering, ta fram rutiner och att handleda andra i detta arbete.
- God kunskap om offentlighetslagstiftning och annan relevant lagstiftning.

Du uppskattar samarbete, trivs med att ha många olika kontakter och har ett gott och lyhört bemötande. Du ser din roll som en del i ett större sammanhang och har förmåga att ta hänsyn till olika perspektiv. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och tar stort ansvar för din uppgift. Du behöver vara nyfiken på och ha god förmåga att arbeta med många olika uppgifter samtidigt.

Vi ställer krav på goda kunskaper i det svenska språket och att du har en god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Förmåner

Södermalms stadsdelsförvaltning tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling. Förvaltningen bedriver ett aktivt friskvårdsarbete, erbjuder friskvårdsbidrag och möjligheter till en friskvårdstimme per vecka. Som medarbetare hos oss går det att köpa årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym till ett förmånligt pris.

Publiceringsdatum
2019-04-05

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
39,5 tim/v. Tillträde: 1 augusti 2019 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-24
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1941
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kicki Elofsson, Stabschef kicki.elofsson@stockholm.se
Gunilla Dahl, HR-konsult 08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Stadsdelsdirektörens stab och ka

Adress
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Stadsdelsdirektörens stab och ka
Medborgarplatsen 25 plan 7
10266 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 25 plan 7

Jobbnummer
4714635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Södermalm SDF, Stadsdelsdirektörens stab och ka

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Södermalm SDF, Stadsdelsdirektörens stab och ka: