Registrator till Södermalms Stadsdelsförvaltning (föräldravikariat)

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Har du erfarenhet av registratur och goda kunskaper om offentlighet och sekretess? Brinner du för god service och vill vara med och förvalta ärendehanteringen i en av stadens största stadsdelsförvaltningar? Då kan detta vara rollen för dig!

Nu söker vi dig som vill jobba som registrator i Södermalms stadsdelsförvaltning, under ett års föräldravikariat.

Vi erbjuder en spännande och central roll där du förutom att förvalta ärendehanteringen på ett kvalitetssäkrat sätt kommer arbeta för att Södermalms stadsdelsförvaltning stärker arbetet med att hantera information på ett säkert sätt. Du arbetar nära tillsammans med kollegor i en miljö som präglas av arbetsglädje och ett öppet klimat. Du ingår i stadsdelsdirektörens stab och kansli och rapporterar till avdelningschefen för Stab- och kansli.

Ditt uppdrag
Du kommer att arbeta med löpande registratursarbete tillsammans med en kollega i registraturet som också är arkivarie och som samordnar vår arkivorganisation. Du har en central och viktig funktion i förvaltningen och arbetar för att offentlighetsprincipen efterlevs genom att ge stöd i uppgifter som rör informationshantering och arkiv. Du är väl insatt i allt som händer inom alla verksamhetsområden och ger god service till handläggare, allmänhet, andra myndigheter och externa intressenter. Du har även ett nära samarbete med nämndsekreterare och dataskyddsombud. Har du erfarenhet av informationssäkerhetsarbete kommer det även finnas möjligheter till uppgifter inom det området. Bland annat kommer du vara involverad i avdelningens dataskyddsarbete med stöd från förvaltningens dataskyddsombud.

Du kommer i din roll att arbeta med

- löpande registratur vilket innebär att ta emot och hantera inkomna handlingar, klassificera och registrera dem i ärendehanteringssystemet eDok, bedöma sekretess samt sköta utlämnande av allmänna handlingar samt sköta expedieringen från social delegation och nämnd,
- genomföra internkontroll och vara delaktig i att utveckla arbetssätt inom ärende- och dokumenthantering samt informationssäkerhet,
- vid behov vara stand-in för nämndsekreteraren vid dess frånvaro.

Dina kompetenser och erfarenheter
Vi söker dig som har

- registratorutbildning, eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten som t.ex. arkiv- och informationsvetenskap. Alternativt har du inhämtat motsvarande kunskap och kompetens genom flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig,
- erfarenhet av att arbeta som registrator,
- goda kunskaper om offentlighet- och sekretesslagstiftningen och hantering av allmänna handlingar,
- hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program och olika digitala system,
- god förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har

- erfarenheter av dokumenthanteringssystemet Platina och Visual arkiv,
- arbetslivserfarenhet från liknande kommunal verksamhet, med fördel en organisation med fokus på social omsorg,
- erfarenhet av att arbeta med stöd och samordning av informationssäkerhetsarbete.

Publiceringsdatum
2022-09-29

Profil
Som registrator är du självgående och van att driva ditt eget arbete framåt genom att vara ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Eftersom arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, sätter vi stort värde på din förmåga att kommunicera och din vilja att samarbeta och ge bra stöd och god service samt skapa goda relationer. Du är flexibel och får energi av att hantera flera olika uppgifter samtidigt och att underlätta för andra. Vidare har du god förmåga att göra korrekta avvägningar sett till verksamhetens bästa.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet samt motivation och engagemang för tjänsten.

Vi erbjuder
Vi erbjuder flexibel arbetstid och månar om möjlighet till ett flexibelt arbetssätt för att kunna kombinera yrkes- och privatliv. Som anställd i Södermalms stadsdelsförvaltning har du även möjlighet till semesterväxling och sommararbetstid. Förvaltningen bedriver ett aktivt friskvårdsarbete, erbjuder friskvårdsbidrag och möjligheter till en friskvårdstimme per vecka. Som medarbetare hos oss går det att köpa årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym till ett förmånligt pris.

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare och våra förmåner :

https://start.stockholm/om-stockholms-stad/sa-arbetar-staden/staden-som-arbetsgivare/

https://jobba.stockholm/formaner/

Din arbetsplats är belägen i nybyggda, moderna lokaler på Virkesvägen i Hammarby sjöstad.

Ansökan
Låter detta som en roll för dig är vi nyfikna på vem du är. Varmt välkommen med din ansökan!

När du gör din ansökan kommer du få besvara ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för vårt fortsatta urvalsarbete. I ditt brev är vi främst intresserade av att du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökanden!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Januari 2023 Visstidsanställning till

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6719".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Stadsdelsdirektörens stab och kansli

Kontakt
Anna Klamfelt, Rekryteringskonsult
08-50811725

Jobbnummer
7028566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: