Registrator till Social- och omsorgsförvaltningen

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Social- och omsorgsförvaltningen
Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov.

Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd.

Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar.

Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: "Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!"

Om Social- och omsorgsförvaltningen
Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd. Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar. Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: "Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!"

Om arbetsplatsen
Social- och omsorgsförvaltningen gick den 1 november 2020 in i en ny organisation. Syftet med den nya organisationen är bland annat att vi ska få en ökad helhetssyn och utveckla vår samverkan utifrån ett brukarperspektiv.

Den nya organisationen består av avdelningarna Stab, Barn och unga, Vuxna och Äldre. Social- och omsorgsförvaltningens diarium tillhör Staben som inkluderar all förvaltningsgemensam service, ledning och stöd samt sektorsövergripande arbete.

Social- och omsorgsförvaltningens diarium bemannas av fyra medarbetare.

Publiceringsdatum
2021-02-03

Dina arbetsuppgifter
I rollen som registrator förväntas du hålla en god ordning i förvaltningens diarum och arkiv enligt gällande lagstiftning. Arbetet består bland annat av att registrera ärenden i vårt ärendehanteringsystem W3D3 .

Exempel på arbetsuppgifter är att diarieföra inkommande och upprättade handlingar i olika diarier, bevaka förvaltningens officiella e-brevlåda, posthantering och hantera begäran om allmänna handlingar samt posthantering. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på frågor och ge service till allmänhet, chefer och medarbetare.

Vidare kommer du utgöra ett internt stöd till social- och omsorgsförvaltningen administration där ett arbete pågår att utveckla effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser. Som registrator kommer du vara en del av den utveckling som pågår vad det gäller nya lokaler, effektivisera processer och digitalisering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som lägst har gymnasieutbildning. Utbildning inom administration, ekonomi eller arkivering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant är meriterande. Det är betydelsefullt om du sedan tidigare har god erfarenhet av administrativt arbete och gärna har arbetat direkt med registrering, med fördel inom myndighet. Kunskaper om lagstiftning kring offentlighet och sekretess, samt förvaltningslagen och arkivlagen är meriterande. Vi kommer också att lägga vikt vid eventuella erfarenheter av arbete i ärendehanteringssystem samt erfarenhet och kunskaper inom digitaliserade arkiv och diarieföring.

Vi värdesätter att du som söker har god planeringsförmåga och att du kan planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Då arbetsplatsen står inför en omställning som går mot digitaliserade processer så söker vi dig som kan se möjligheter i förändring och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter.

Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga och att du har intresse, vilja och förmåga att ge service till medborgare och medarbetare genom att vara lyhörd och lyssna till deras olika behov.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 6326

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ 100%

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Linköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Jobbnummer
5556637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: