Registrator till Serviceförvaltningen

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Till administrativa enheten söker vi nu en registrator som har en central roll för vidarebefordrande och uppföljning av ärenden och information.

Beskrivning av tjänsten
I rollen som registrator ingår:
• hantering av administration kring nämnd och remissutskick
• ansvar för diariet, postöppning, klassificering och registrering av inkomna och upprättade handlingar samt att ge service till handläggare, allmänhet, andra myndigheter och externa intressenter
• hantering av utlämnandet av allmänna handlingar
• utbildning och att stödja medarbetare i diariehantering, offentlighets- och sekretessfrågor
• att driva och utveckla införandet av edok
• hantering av förvaltningens funktions- och remissbrevlåda
• delaktighet i utvecklandet av förvaltningens rutiner för informationshantering, främst hanteringsanvisningarna
• ansvar för arkivhantering
• hantering av personalakter
• vara förvaltningens kontaktperson till Stockholms stadsarkiv (arkivmyndigheten)
• sköta beställningar och ha kontakt med leverantörer

I rollen kan även andra arbetsuppgifter komma att ingå.

Publiceringsdatum
2017-10-06

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• fullgjord gymnasieutbildning med någon påbyggnadsutbildning inom registratur, arkiv- eller informationshantering
• minst tre års erfarenhet i rollen som registrator där du arbetat med diarieföring och registrering, eller liknande arbetsuppgifter, inom offentlig förvaltning gärna i ärende- och dokumenthanteringsystemet Platina och Ciceron Classic (Diabas).
• goda kunskaper om relevant lagstiftning och offentlig förvaltning
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• god vana att jobba i Office paketet

Meriterande för tjänsten är om du är diplomerad registrator samt har erfarenhet av att driva och utveckla införande av ärendehanteringssystem, gärna av ärende- och dokumenthanteringsystemet Platina.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser:
Du är självgående och driver dina sakfrågor inom ditt område. Att ge god service är viktigt för dig och du har förmågan och intresse av att hjälpa andra. Du visar omdöme och väger samman information och gör korrekta avvägningar. Du planerar, strukturerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och väl medveten om gemensamma mål och vikten av hög kvalitet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Mer om oss
Välkommen till en arbetsplats med engagerade medarbetare och chefer.

Vi på administrativa avdelningen ansvarar för serviceförvaltningens nämndsekretariat, registratur, verksamhetsutveckling, förvaltningens budget- och planeringsarbete, ekonomiuppföljning och redovisning, utredningar, övergripande personalfrågor, lokalfrågor, IT, telefoni, kommunikation med mera.
Avdelningen består av 14 medarbetare och en administrativ chef.
Vår arbetsplats är på Palmfeltsvägen nära tunnelbane- och tvärbanestation Globen.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6773
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Rapp, Administrativ chef 08- 508 11 811
Ulrika Wahlström, Rekryteringskonsult 08- 508 11 733 ulrika.wahlstrom@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3737517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Administrativa avdelninge: