Registrator till samhällsbyggnadsförvaltningen

Marks kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Mark
2023-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator till samhällsbyggnadsförvaltningen" (publicerad 2023-05-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marks kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Mark

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop - för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa - både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.

Publiceringsdatum
2023-02-24

Arbetsuppgifter
I rollen som registrator säkerställer du en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar enligt gällande lagstiftning och rutiner. Vi söker nu en registrator som främst ska stötta samhällsutvecklingsenheten vilket innebär att sköta administrationen av handlingar och ärenden inom detaljplan, översiktsplan samt mark- och exploatering men det ingår även att stötta andra enheter.

Som registrator har du framför allt ansvar för posthantering, registrering av handlingar och ärenden, skanning, expediering av beslut, arkivering och utlämnande av allmänna handlingar. Du kommer ansvara för förvaltningens informationshanteringsplan samt vara dataskyddsassistent. I tjänsten ingår även viss ekonomiadministration då du kommer sköta fakturering av bland annat kommunens arrenden samt hantera leverantörsfakturor. Det kan även vara aktuellt att vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter inom enheten. En viktig del av arbetet är att ge stöd till handläggare och chefer hur exempelvis handlingar och arkivfrågor ska hanteras och du är även med och utvecklar förvaltningens rutiner inom ditt arbetsområde.

Tjänsten är placerad på förvaltningsgemensamt stöd som är en administrativ enhet inom samhällsbyggandsförvaltningen. Enheten består av sju medarbetare och en chef med uppdrag att stödja samt utveckla samhällsbyggnadsförvaltningens olika processer inom nämndadministration, diarieföring och arkiv samt ekonomi och personalfrågor. I samhällsbyggnadsförvaltningen ingår även samhällsutvecklingsenheten, byggenheten, miljöenheten samt enheten för näringsliv, destination och hållbarhet.

Kvalifikationer
Vi ser helst att du har flerårig erfarenhet av arbete med registrering och dokumenthantering inom offentlig sektor. Du behöver ha en relevant utbildning inom offentlig förvaltning eller en registratorsutbildning alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Du har kunskap om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen, kommunallagen och GDPR.

Vår ärendehantering är digitaliserad och du behöver därför vara en van användare av olika IT-stöd och kan med lätthet sätta dig in i nya system. Erfarenhet från att arbeta i ärendehanteringssystemen Public 360 och Castor är meriterande liksom erfarenhet av administration inom detaljplanering och mark- och exploateringsområdet. Det är även meriterande om du har utbildning inom eller erfarenhet av informationshanteringsplaner.

Som person är du noggrann vilket innebär att du är mån om att ditt arbete utförs korrekt. Du har ett strukturerat arbetssätt och använder din tid effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och tycker om att arbeta tillsammans med andra. Inom ramen för ditt uppdrag behöver du ha förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du behöver kunna samarbeta med andra. Du arbetar för att driva och utveckla processer framåt. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C126678".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Marks kommun (org.nr 212000-1504)

Arbetsplats
Marks kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Kontakt
Administrativ chef
Annelie Johansson
annelie.johansson2@mark.se
0320-21 70 99

Jobbnummer
7482318

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marks kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marks kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen: