Registrator till Rättsenheten Bergslagen

Polismyndigheten / Övriga jobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Karlstad, Nacka, Karlskoga, Åmål, Hallsberg eller i hela Sverige

Informationsförvaltning innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp
verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter.Vidare ansvarar enheten för registerutdrag, nationell skanning och expediering samt registervård av misstankeregistret och belastningsregistret.

Vi söker nu en registrator för en tillsvidareanställning med placering i Karlstad.

Publiceringsdatum
2016-06-20

Arbetsuppgifter
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digital dokument- och ärendehantering. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser. Du deltar i postöppningen, fördelar inkommande post och e-post och diarieför handlingar. Du söker och plockar fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten och det är till dig som allmänheten, försäkringsbolag, massmedia m.fl. vänder sig vid begäran om att få ut allmänna handlingar. Du gör sekretessbedömningar och lämnar ut allmänna handlingar. En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra diarieföringen av allmänna handlingar och att informera och utbilda medarbetare i diarieföring i allmänna diariet. Du ansvarar för polisregionens e-postbrevlåda för såväl Polisområde Värmland som för hela polisregionen. Kunna hämta handlingar i närarkiv och kunna sortera in handlingar i närarkiv. Även kunna arbeta ihop med arkivarien och ibland få rycka in för arkivarien, precis som arkivarien ibland får rycka in för registratorn (vid ledigheter, sjukdomar osv).

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant utbildning mot arkiv och/eller registratur
Erfarenhet av att administrera ärenden inom offentlig förvaltning och van att arbeta i diarieförings- och ärendehanteringssystem.
Erfarenhet av Polisens system.
Van användare av Office-paketet
Goda kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet så som Arkivlagen, PUL, Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen, Offentlighets- och sekretesslagen
Erfarenhet av att jobba som registrator inom offentlig sektor
Körkort B

MERITERANDE
Relevant högskoleutbildning mot arkiv och/eller registratur
Erfarenhet av diarieföring i Polismyndighetens allmänna diarium (PÄr)
Erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv, dokumenthantering och gallring

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga. Vi ser att du har ordningssinne är noggrann, stresstålig, flexibel och ansvarsfull. Vi ser även gärna att du har ambition att utveckla verksamheten tillsammans med andra och att du har god förmåga att arbeta i grupp, men kan också ta eget ansvar och arbeta aktivt och självständigt inom eget uppdrag.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-22
ANSÖKAN: Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: C7248/2016

Kontakt
Lejla Jasarevic 010-5670281

Facklig kontakt
Kent Svärd, SACO 010-563 42 11 (Vxl)
Sofia Ask Polisförbundet 010-563 87 10

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Jobbnummer
2916324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: