Registrator till Rättsavdelning, Informationsförvaltningen i Öre

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Örebro, Eskilstuna, Västerås, Norrköping, Karlstad eller i hela Sverige

Informationsförvaltningen har ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, ärendehantering, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter. Du kommer till en arbetsplats där det digitala arbetssättet är på frammarsch och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen.


Publiceringsdatum
2017-12-27

Arbetsuppgifter
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digital dokument- och ärendehantering. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser. Du deltar i postöppningen, fördelar inkommande post och e-post, diarieför handlingar m.fl. arbetsuppgifter inom informationsförvaltningens ansvarsområden. Du söker och plockar fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten och det är till dig som allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl. vänder sig vid begäran om att få ut allmänna handlingar. Du gör sekretessbedömningar och lämnar ut allmänna handlingar. En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar och att informera och utbilda medarbetare i diarieföring i allmänna diariet.

Anställningen är på heltid, tillsvidare med placering i Örebro. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• eftergymnasial utbildning som myndigheten bedömer som relevant
• erfarenhet av att administrera ärenden inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av att arbeta i diarieförings- och ärendehanteringssystem inom offentlig förvaltning
• god datavana
• goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift
• kunskaper om Arkivlagen, PUL,
Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen, Offentlighets- och sekretesslagen

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv, dokumenthantering och gallring
• erfarenhet av arkivförteckningssystem
• erfarenhet av Polisens IT-system Pär
• erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar både intern och externt

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du är/har:
• serviceinriktad och kan arbeta självständigt såväl i team
• noggrann och strukturerande
• mycket god samarbetsförmåga
• ansvarsfull

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Om anställningen:
Placeringsort: Örebro
Dagtid flex

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-14
Ange följande referens när du ansöker: C16731/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inger Sjögreen 010-567 57 88

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3876091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: