Registrator till RA Bergslagen.

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Falun, Gävle, Västerås, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

Den nya polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Rättsavdelningen består av ca 700 medarbetare varav ca 45 inom Region Bergslagen. Regionen består av länen Värmland, Dalarna och Örebro med Örebro som huvudort. Inom hela regionen arbetar ca 1700 medarbetare.

Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden.

Informationsförvaltningen innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter.
Vidare ansvarar enheten för registerutdrag, nationell skanning och expediering samt registervård av misstankeregistret och belastningsregistret.

Vi söker nu en registrator på visstid under ett år med placering i Falun.

Publiceringsdatum
2016-02-15

Arbetsuppgifter
Som registrator kommer du att ansvara för postöppning och registrering av allmänna handlingar samt arkivering av diarieförda handlingar till närarkiv. Du ska ge råd och service till chefer och handläggare i frågor om registrering och ärendehantering. I jobbet ingår även att sekretesspröva utlämnande av allmänna handlingar.

Kvalifikationer
• Akademisk utbildning inom området dokumenthantering eller liknande kunskap förvärvat på annat sätt
• God datorvana
• Goda kunskap om offentlighetslagstiftningen
• B-körkort
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Vi söker dig som är lösningsfokuserad och serviceinriktad med gott ordningssinne. Du kan arbeta självständigt, effektivt och rättssäkert. Du ska ha god samarbetsförmåga, vara flexibel och snabbt kunna lära dig nya arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig sektor
• erfarenhet av arbete inom polisen eller rättsväsendet i övrigt
• kunskap inom ytterligare språk

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till polisens uppdrag- att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.
Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tjänsten är en allmän visstidsanställning på ett år med placering i Falun. Tillträde sker så snart som möjligt Vi tillämpar flextid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-22
Ange följande referens när du ansöker: C4858/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Välkommen att kontakta gruppchef Lejla Jasarevic 010-567 02 81

Facklig kontakt
Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO,

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2670005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: