Registrator till Polismyndigheten

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker registrator till Rättsenheten Stockholm, Inform-ationsförvaltning 1. Ref.nr. A030.709/2018


POLISMYNDIGHETEN
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Sta-tens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighets-myndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Informationsförvaltning innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. Registraturen ansvarar bland annat för postöppning, diarieföring och bevakning av officiella och interna e-postlådor till polisens nationella avdelningar och till Polisregion Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till
polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad.
Genom engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att er-bjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förut-sättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i sam-hället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Arbetsbeskrivning
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hante-ring av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digitalt ärende- och dokumenthante-ringssystem. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser. I rollen förväntas du tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar, samt med hjälp av din pedagogiska förmåga informera och utbilda medarbetare i diarieföring i det allmänna diariet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• delta i postöppningen
• fördela inkommande post och e-post
• diarieföra handlingar
• söka och plocka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndighet-en
• stödja medarbetare internt med din kompetens
• agera på förfrågningar från allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter och massmedia vid begäran om att få ut allmänna hand-lingar

Tjänsteresor kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• för området relevant utbildning som exempelvis registratorsutbildning eller alternativt förvärvade erfarenheter som registrator
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• god vana av Officepaketets Word och Excel
• kännedom om Offentlighets- och sekretesslagen, PUL, Tryckfrihetsför-ordningen, Förvaltningslagen
• god vana att arbeta i MS Outlook

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• minst 2 års erfarenhet i rollen som registrator de senaste 5 åren
• utbildning i sekretesslagstiftning
• övriga språkkunskaper än svenska och engelska
• god erfarenhet av elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssy-stem
• erfarenhet av diarieföring i Polismyndighetens allmänna diarium (PÄr), likaså av andra för ditt arbete som registrator relevanta digitala system vid Polismyndigheten
• tidigare erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning

Personliga egenskaper

Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt såväl som i grupp. En förut-sättning att kunna axla rollen som registrator, i en arbetsmiljö som periodvis har hög arbetsbelastning, kräver att du har förmågan att prioritera och struk-turera ditt arbete. Vidare förväntas du på egna initiativ inom givna ramar lösa de frågor som dyker upp och ser därför att du är lösningsorienterad. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: snarast och enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedve-tenhet säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansökan
Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig hand-ling enligt offentlighetsprincipen.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 6 februari 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med dnr A030.709/2018 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult, Carla Vidén via mail på carla.vila-verde-viden@polisen.se.

Kontaktpersoner
Mer information om uppdraget lämnas av Gruppchef Lejla Jasarevic tfn 010- 56 373 77 alternativt lejla.jasarevic@polisen.se

Facklig kontaktpersoner:
Kent Svärd SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask Polisförbundet, tfn 010-56 38710; Johan Gertz Fackförbundet ST, tfn 010-5677092; Karna Tillheden Seko Polisen, tfn 010-56 16 627

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Enligt ÖK

Publiceringsdatum
2018-01-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-06

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 STOCKHOLM

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
3920505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: