Registrator till Länsstyrelsens Expedition

Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd i Luleå, Umeå eller i hela Sverige

Länsstyrelsen i Norrbottens län har ett brett verksamhetsfält. I rollen som regeringens regionala företrädare ingår att offensivt arbeta med tillsyn, tillstånd och utveckling av viktiga samhällsområden. Verksamheten sträcker sig från länsutveckling till myndighetsutövning - från Norrbotten och ut i världen. Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och som tar till vara de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.

Publiceringsdatum
2013-03-08

Arbetsuppgifter
Länsstyrelserna står inför stora förändringar när det gäller ärende- och dokumenthantering. Vi har infört ett nytt gemensamt ärende- och handläggningsstöd och målet är att fortsatt utveckla en komplett, digital ärendekedja med en sammanhållen process kring utveckling av e-förvaltning.

Expeditionen är en enhet inom avdelning Administrativt stöd. Enheten som omfattar tio medarbetare, ansvarar för registrering och expediering av in- och utgående handlingar, arkivering, reception och växeltelefoni. Enheten har också ett ansvar att stödja övriga organisationen med ärendestatisk, information och utbildning. Arbetet präglas av vår vision och den statliga värdegrunden.

Som registrator arbetar du huvudsakligen med hantering av inkommen post, scanning klassificering, diarieföring och expediering. Du ger råd och service till våra medarbetare och chefer i diarie- och ärendehanteringsfrågor. Detta kan även innefatta utbildning och information. Du ger god service till allmänheten genom att svara på frågor och lämna ut allmänna handlingar. Registreringen sker huvudsakligen i systemet Platina. Den registrering som sker av handläggarna kvalitetssäkras av Expeditionen. Du arkiverar avslutade ärenden, är ersättare i vår reception, och deltar i övriga på enheten förekommande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har arbetat några år som registrator och som vill bidra till att det finns bra rutiner och att handläggare lätt får tillgång till den information de behöver.
• kan informera och ha en dialog med enheter kring diarie- och ärendehanteringsfrågor, inklusive utvecklingsbehov.
• tar ansvar för att lösa uppkomna problem och hanterar löpande verksamhetsnära frågor.
• är en mycket van datoranvändare med erfarenhet av moderna elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem, samt är väl förtrogen med Office-paketet.
• har goda kunskaper om tillämplig lagstiftning som, offentlighets- ,sekretess- ,förvaltnings- och arkivlag.
• har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
• har engagemang och intresse att tillsammans med kollegorna på Expeditionen utveckla Länsstyrelsens administrativa rutiner och övriga arbetsuppgifter.
• är noggrann, strukturerad och tycker om att vara med och utveckla arbetet.
• har lätt att samarbeta och har en väl utvecklad känsla för service. Med ditt positiva och flexibla sätt bidrar du till att gruppen löser sina uppgifter.

Det är meriterande om du:
• är diplomerad registrator eller har likvärdig utbildning.
• har erfarenhet av statlig registratorsverksamhet
• har erfarenhet i att utbilda och informera användare.
• har intresse för samhällsfrågor med tanke på vår verksamhets komplexa karaktär.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse., upphör: Obligatorisk provanställning om 6 månader.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-24
Vi kan erbjuda
• en bra arbetsmiljö
• goda utvecklingsmöjligheter
• generösa möjligheter till flexibel arbetstid
• friskvård och motion på arbetstid.
Vi satsar på jämställdhet och mångfald bland medarbetarna avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli är av stort värde inom Länsstyrelsen eftersom vi är ett mångkulturellt länet.
I och med denna annons så har Länsstyrelsen slutligt bestämt val av annonsmedia. Försäljare hänvisas till www.lansstyrelsen.se/norrbotten
Ange följande referens när du ansöker: 112-2576-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulla Karolin. Chef Expeditionen 010-225 55 31 ulla.karolin@lansstyrelsen.se
Peter Isacson, Personalhandläggare 010-225 53 17 peter.isaksson@lansstyrelsen.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare för SACO och ST nås via väx, Fackliga företrädare 010-225 50 00

Företag
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd

Adress
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd
Stationsgatan 5
97186 Luleå

Jobbnummer
1488577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd: