Registrator till kund i Ockelbo

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Är du en engagerad registrator med erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet sedan tidigare? Se hit!

Vi söker nu en registrator/arkivarie till vår kund i Ockelbo för ett heltidsuppdrag. Tjänsten är med start omgående och kommer att pågå till årsskiftet, med möjlighet till förlängning därefter. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-05-22

Om tjänsten
Som registrator/arkivarie kommer du att vara ett viktigt internt stöd och ge råd till anställda i olika verksamheter i frågor om arkiv- och dokumenthantering. Tillsammans med verksamheterna ser du till att informations- och dokumenthanteringsplaner hålls uppdaterade. Din kunskap och kompetens om informationshantering, informationssäkerhet, dataskydd och gällande lagstiftning är avgörande för att säkerställa en korrekt och effektiv hantering.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvar för inkommande post till verksamhetens brevlåda
• Ansvar för inkommande e-post till verksamhetens officiella e-postlåda samt till registrators e-postlåda
• Ärenderegistrering och diarieföring av handlingar
• Utlämnande av handlingar
• Stödja medarbetare i frågor kopplade till utlämning, sekretess och dokumenthantering samt dataskydd
• Arbete i verksamhetens arkiv, inklusive e-arkiv

Vem är du?
För att passa för tjänster söker vi dig som besitter:
• En relevant utbildning med inriktning mot arkiv-och informationsvetenskap
• Ett par års dokumenterad erfarenhet av rollen som registrator/arkivarie i en kommun
• Mycket goda kunskaper gällande lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
• Mycket goda kunskaper om offentlighet och sekretess

Meriterande:
• Erfarenhet av system såsom Ciceron och Microsoft programvara
• Goda kunskaper inom dataskyddslagstiftning, GDPR

Som person tror att du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du kan samarbeta effektivt i ett team. Du är ansvarstagande och fungerar som en god förebild för andra. Du har en förmåga att komma med egna initiativ och är engagerad i ditt arbete. Dessutom har du en utmärkt förmåga att prioritera och organisera ditt arbete.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "71539".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Uppsala AB

Kontakt
Fanny Skogqvist
fanny.skogqvist@poolia.se
+46 72 370 61 43

Jobbnummer
8698789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: