Registrator till Kontaktcenter

Nacka kommun, Kontaktcenter / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka

Nacka kommun med ca 89 000 invånare är en attraktiv kommun med stora grönområden, insjöar, kust och skärgård. Nacka är en expansiv kommun som prövar nya idéer inom många verksamhetsområden. Nacka Kommun kännetecknas av kundval med mångfald och valfrihet.
Kontaktcenters uppdrag är att ge Nackaborna en så snabb, god, effektiv och enhetlig service som möjligt samt att stödja och underlätta för kommunens enheter. Registratur ingår som en av flera delar i Kontaktcenter och arbetar tillsammans med övriga för att ge bästa möjliga service till interna och externa kunder. Arbetet sker med ett kundorienterat fokus där tillgänglighet, bemötande och hög servicenivå är viktigt.
Nacka kommun har en utvecklingsinriktad organisation som värderar öppenhet och mångfald högt.

Publiceringsdatum
2010-08-07

Arbetsuppgifter
I arbetet som registrator på Kontaktcenter har du ansvar för registrering i kommunens diarier vilket innefattar öppnande, avslutande och arkivering av ärenden, utlämnande av allmänna handlingar, postöppning, bevakning av ärenden och handlingar och en omfattande daglig kontakt med handläggare och medborgare. Arbetet sker i kommunens webbaserade ärende- och dokumenthanteringssystem.
Du kommer ingå i ett team med andra registratorer och ni arbetar tillsammans med övriga i Kontaktcenter löpande med utveckling av verksamheten för att hela tiden förbättra servicen till medborgare och anställda.
I rollen som registrator lägger vi stor vikt vid att agera i enlighet med Kontaktcenters vision om att; "i varje möte/situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet".

Kvalifikationer
Du har flera års erfarenhet av arbete som registrator och är väl förtrogen med den offentlighets- och sekretesslaglagstiftningen som styr arbetet. Du är förtrogen med hur man arbetar i en kommun och känner till kommunens breda ansvarsområde. Du har god it-vana och erfarenhet av digital ärende- och dokumenthantering. Du har adekvat registratorsutbildning eller stor arbetserfarenhet av att arbeta som registrator. Meriterande är genomgången högskoleutbildning "Dokumenthantering för registratorer". Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
Vi tror att du är en person som har en bra balans mellan struktur och flexibilitet i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och som person är du positiv, serviceinriktad och trygg i dig själv. Du trivs med att hjälpa andra samt att arbeta med att effektivisera olika processer. Du är bra på att kommunicera och har lätt för att lära.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Dagtid, kontorstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-27
Vi erbjuder dig en arbetsplats med många kontakter i en utvecklingsorienterad miljö! Sök jobbet via www.offentligajobb.se.
Ange följande referens när du ansöker: A135045
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Nacka kommun, Kontaktcenter

Adress
Nacka kommun, Kontaktcenter
Granitvägen 15
13181 Nacka

Jobbnummer
705589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter: