Registrator till kommunstyrelsens verksamheter

Kommunstyrelsen, Kansli / Administratörsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunstyrelsen, Kansli i Lidköping

Publiceringsdatum
2016-12-08

Beskrivning
Kommunstyrelsens verksamheter ansvarar för att bistå kommunstyrelsen med beslutsunderlag inom bland annat juridik, ekonomi, personal och samhällsfrågor.

Förvaltningen svarar även för sekreterarskapet i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen och utför service i förhållande till förvaltningarna inom områdena redovisning, ekonomi, lön, IT- och kommunikation. På kansliet arbetar kommunjurist, kommunsekreterare, chefssekreterare, huvudregistrator, kommunarkivarie och arkivassistent.

Kansliet söker nu en registrator som ska vikariera för nuvarande huvudregistrator under hennes föräldraledighet.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår bl.a. att:

- Hantera all inkommande och utgående post samt registrera och gallra handlingar.
- Vara internt stöd i frågor om registrering och hantering av handlingar.
- Vid behov hantera övriga nämndsadministrativa uppgifter som enheten ansvarar för, och även utgöra ett stöd i ärendeberedningsprocessen.
- Aktivt arbeta med att kvalitetssäkra och utveckla dokumenthanteringen samt jobba med uppföljning av denna.
- Stötta handläggare i dokument- och ärendehanteringssystemet (Platina).
- Kontinuerligt utbilda och stötta handläggare och chefer i dokumenthantering och registrerings-, diarie-, och arkivfrågor.
- Svara på frågor från allmänheten, myndigheter och journalister samt hantera utlämnande av allmän handling.

Kvalifikationer
Högskoleexamen eller motsvarande med inriktning mot dokumenthantering, diarieföring, förvaltningsrätt, arkivvetenskap eller närliggande frågor. Erfarenhet från likande arbetsuppgifter inom offentlig, helst kommunal, förvaltning är meriterande. Kunskaper om, och erfarenhet av, tillämpningen av offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen. Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem.

Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett stort intresse för utveckling av dokument- och ärendehantering. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att snabbt sätta dig in i olika ärenden. Det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga och initiativförmåga och kan hantera stressiga situationer. Du måste också tycka om, och ha fallenhet för, struktur. Slutligen krävs att du har god förmåga att förstå och uttrycka dig i det svenska språket.

Anställningsvillkor
Heltid. Visstidsanställning till 2017-12-31. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om arbetsgivaren

Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun.

https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/


Lidköping - en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 39 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg MyNetwork. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-30
Ange följande referens när du ansöker: KS 2016/459
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Westh, Kanslichef/Kommunjurist 0510-770185

Företag
Kommunstyrelsen, Kansli

Adress
Kommunstyrelsen, Kansli
Skaragatan 8
53188 Lidköping

Kontorsadress
Skaragatan 8

Jobbnummer
3203187

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunstyrelsen, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunstyrelsen, Kansli: