Registrator till kommunledningskontoret
Karlskoga kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, Kommunledningskontoret i Karlskoga I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad!
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.
Kanslienheten består av sex medarbetare med olika administrativa roller inom kommunledningskontoret. Våra uppdragsgivare är våra medborgare, våra förtroendevalda samt kommunens samtliga förvaltningar. Då vår nuvarande registrator går i pension ska vi rekrytera en ny registrator/dokumentcontroller som vill hjälpa oss att utveckla kommunens registratur. Vi arbetar ständigt med att digitalisera våra processer men behöver också lägga ett större fokus på informationssäkerhet. Vill du vara med?
Publiceringsdatum2024-01-25ArbetsuppgifterI uppdraget ingår bland annat posthantering, registrering av inkomna och upprättade handlingar, arkivering och e-arkivering samt sekretessbedömning av uppgifter och utlämnande av allmän handling. Du ger service till handläggare, allmänhet, media, andra myndigheter och externa intressenter. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten deltar du i framtagande av utbildningsmaterial och utbildar medarbetare i ärendehantering.
Utvecklingsarbete är en väsentlig del i uppdraget och du medverkar vid utarbetande och utveckling av nya rutiner inom registraturen samt bidrar i förvaltningen av dokument- och ärendehanteringssystemet. I din roll kommer du aktivt att bidra till den pågående utvecklingen av kommunens diarieföring.
Registrator har också ett nära samarbete med kommunarkivet samt ansvarar för träffar med förvaltningarnas registratorer. Alla på kanslienheten arbetar också med hantering av allmänna val.
KvalifikationerDu har lägst 3-årig gymnasieexamen samt en registratorsutbildning, administrativ KY-utbildning eller högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har god kunskap om det kommunala uppdraget och myndigheters hantering av information och allmänna handlingar. Du ska även ha goda kunskaper i Office-paketet.
Som person behöver du:
• ha mycket god service- och samarbetsförmåga då tjänsten innebär många interna och externa kontakter
• vara lyhörd för verksamhetens behov
• vara noggrann, kunna prioritera och arbeta på ett strukturerat sätt
• vara självgående och ansvarstagande.
Har du erfarenhet av tidigare arbete som registrator ses det som meriterande liksom användarkompetens inom ärendehanteringssystemet Ciceron.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS 2024-00180".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlskoga kommun (org.nr 212000-1991)
Arbetsplats Karlskoga kommun, Kommunledningskontoret
Kontakt Kanslichef
Anette Jonson
0586-612 64 Jobbnummer 8419203
Observera att sista ansökningsdag har passerat.