Registrator till Kansli- och utredningsavdelningen

Värmdö Kommun / Administratörsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Kansli-och utredningsavdelningen administrerar kommunens politiska beslutsprocess och huvuddelen av kommunens registratur. Kansli - och utredningsavdelningen består av arton medarbetare varav enheten nämndsekretariatet med registratur består av åtta medarbetare. Vårt uppdrag är att förse kommunens förtroendevalda med korrekta beslutsunderlag och hantera hela ärendeberedningsprocessen.

Som registrator ansvarar du för diarieföring, central postöppning via brev och mail samt närarkiv tillsammans med övriga registratorer. Du är tillsammans med övriga registratorer en nyckelperson i vår dokumenthantering. Vi arbetar i ärendehanteringssystemet Public 360. Exempel på löpande arbetsuppgifter är registrering och bevakning av ärenden, expediering av beslut samt service till politiker och tjänstemän.

Mycket av arbetet sker i nära samarbete med övriga registratorer och med förtroendevalda och du kommer att fungera som deras kunskapsbank inom dokumenthantering.

Vi söker dig som har lämplig utbildning - gärna inom ärende- och dokumenthantering. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Du är noggrann och strukturerad, kan hantera många uppgifter samtidigt och sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har också lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda och har en välutvecklad känsla för service. God datorvana är en förutsättning liksom utvecklad förmåga att arbeta i grupp.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. En fördel är också om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en visstidsanställning till och med den 31 augusti 2016.

I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen med din ansökan senast den 28 maj 2015.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Enhetschef Marie Näslund, 08-570 485 83.

Fackliga representanter nås via kommunens växel 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har ca 40 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Värmdö är en kommun i stark tillväxt, med en ung befolkning. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.

Varaktighet, arbetstid
Allmän visstid Allmän visstid

Publiceringsdatum
2015-05-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-28
För att söka, klicka på länken nedan.
Ange följande referens när du ansöker: UAKU:2015:3
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Värmdö kommun

Adress
Värmdö kommun
Skogsbovägen 9-11
13481 Värmdö

Kontorsadress
Se hemsida.

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2303950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: