Registrator till IVO, avdelning nord

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Umeå, Solna, Stockholm, Örebro, Jönköping eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en registrator till regionala tillsynsavdelningen i Umeå.

IVO ansvarar för tillsyn av hälso-och sjukvård, hälso-och sjukvårdspersonal, socialtjänst och verksamhet enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Myndigheten ansvarar också för viss tillståndsprövning. Avdelning Nord har Västerbottens, Västernorrlands, Norrbottens och Jämtlands län som sitt tillsynsområde.

Som registrator ansvarar du, tillsammans med övriga registratorer på avdelningen, för att ta emot, bedöma, registrera och arkivera handlingar. Du arbetar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Public 360 och har målsättningen att ge bästa tänkbara stöd och service internt till avdelningen men också ge hög service till enskilda medborgare, myndigheter och media.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning 6 månader.

Publiceringsdatum
2020-03-10

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator är att

• Klassificera och diarieföra i IVO:s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360
• Ansvara för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk
• Hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media
• Hantera interna och externa förfrågningar avseende dokument och dokumenthantering
• Tillsammans med övriga registratorer ge råd och stöd till övrig personal på avdelningen i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar
• Avsluta och arkivera handlingar i avdelningens närarkiv
• Ta emot samtal från media och från personer som har pågående ärenden
• Posthantering

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.



Kvalifikationer
• Dokumenterad utbildning inom registrering eller arkivering som IVO finner relevant för tjänsten
• Minst ett års aktuell erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
• Goda och aktuella datakunskaper (officepaketet, outlook)
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt



Meriterande

• Aktuell erfarenhet av arbete med diarieföring och/eller arkivering av handlingar i offentlig förvaltning, gärna statlig



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas med rollen ser vi att du som söker tjänsten är noggrann, tar eget ansvar i hög grad och har en hög serviceambition. Du behöver dessutom vara flexibel och ha god förmåga att tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men då vi arbetar mycket i team är även vilja och förmåga att arbeta tillsammans viktig för att utveckla arbetet.



IVO kan erbjuda dig en serviceroll i en spännande kunskapsorganisation

Vi erbjuder dig en tjänst i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.

IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Hur du ansöker

Sista ansökningsdag är den 5 april 2020. Ange dnr 2.1.1-10544/2020

Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver varför du tror att du är rätt person för tjänsten du söker. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.



Varmt välkommen med din ansökan!

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning. Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen För Vård och Omsorg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Jobbnummer
5142671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: