Registrator till Informationsförvaltning Väst i Göteborg

Polismyndigheten - Göteborg - Avd Fö / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Göteborg - Avd Fö i Göteborg

Vi söker registratorer till rättsavdelningen som vill vara med och utveckla framtidens registratur. Myndigheten bygger en nationell registratur för begäran om allmän handling och för den regionala registraturen i region väst antar uppdraget nya former inom området informationssäkerhet, ärende- och dokumenthantering.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 36 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, åtta nationella avdelningar och ett kansli.
Rättsavdelningen består av ca 800 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Vi ger rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten och handlägger skadestånds- och förvaltningsärenden. Vi ansvarar även för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument, samordnar ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvarar för personuppgiftsbehandling.
Varje region har en central registratur som bevakar och fördelar inflödet till regionen och nationella avdelningar. Våra huvudsakliga arbetsuppgifter är diarieföring i det allmänna diariet, stöd till regionen i frågor om diarieföring samt hantering av informationsflödet i myndighetens officiella funktionsbrevlåda. Organisatoriskt är vi en del av sektion Rätts Väst. Under 2021 inrättades en nationell funktion vid rättsavdelningen. Funktionen ingår i informationsförvaltningen, och har sitt säte i Göteborg. Funktionen är ett nationellt nav för att ta emot begäran och samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar vid Polismyndigheten. Registratorerna behöver tillsammans ha en bred kompetens inom samtliga berörda områden för att möjliggöra samverkan både regionalt men också nationellt.

Publiceringsdatum
2023-08-17

Dina arbetsuppgifter
Som registrator vid informationsförvaltning ingår du i Polismyndighetens nav för att diarieföra, bedöma, komplettera och fördela ärenden. Du förväntas också stödja och vägleda regionen i frågor avseende informationsförvaltning utifrån givna ramar. Uppdraget innebär att du kommer att ha en konsultativ roll med muntliga och skriftliga kontakter, främst inom myndigheten. Du behöver därför ha intresse för samverkan och vara professionell och serviceinriktad i ditt bemötande.

Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Minst två års erfarenhet av elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem i närtid.
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Utbildning eller aktuell arbetslivserfarenhet om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet.

Då tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap.
Meriterande
Minst två års erfarenhet av Officepaketet
Registratorsutbildning och/eller erfarenhet av arbete som registrator
Erfarenhet av uppföljning, kontroll och analys
Utbildning eller arbetserfarenhet inom området offentlighet- och sekretesslagstiftning

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort intresse av offentlig förvaltning och som tillsammans med övriga medarbetare vill bidra till att utveckla verksamheten och arbetsplatsen inom ansvarsområdet. I rollen som registrator innebär det periodvis hög arbetsbelastning, vilket medför att du behöver ha förmågan att kunna prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter på ett bra sätt. Som person så trivs du med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi vill också att du på egna initiativ inom givna ramar löser de frågor som dyker upp och du behöver därför vara analytisk och lösningsorienterad. Vi ser att du gärna har ett intresse för digitala utvecklingsfrågor och är nyfiken på processer.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Alexandra von Schéele 010-565 40 11
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Daniela De Santi, daniela.de-santi@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10, SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79, SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27, ST, Tom Johnsson, 076 947 00 30
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 31 augusti 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A463.900/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-31
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A463.900/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten - Göteborg - Avd Fö

Jobbnummer
8036736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Göteborg - Avd Fö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Göteborg - Avd Fö: