Registrator till ett föräldravikariat i Umeå

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Kramfors eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet från arkivhantering och söker ny utmaning? Lockas du av administrativa arbetsuppgifter i ett harmoniskt team? Då är detta tjänsten för dig? Läs mer och sök jobbet idag!

Om jobbet

Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman på Dokument 1 innebär att du arbetar med post och diarieföring/arkiv med tillhörande administration, men det kan även innebära bilhantering, enklare vaktmästeri, varuleverans m.

m. I den här rollen bidrar du aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser. Vi är idag 23 medarbetare och arbetar gränsöverskridande med andra orter inom den administrativa avdelningen.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får utföra samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter inom beskattning och service. Ditt arbete resulterar i nytta för medborgare och företag, något som får Sverige att gå framåt. Med öppenhet, respekt, gott bemötande samt mångfald ingår du i ett positivt och utvecklingsinriktat arbetslag.

Det arbetslag du kommer ingå i kännetecknas av ett aktivt medarbetarskap som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling samtidigt som vi ser till att finna en god balans mellan arbete och fritid.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- vara förtroendeingivande
- vara ansvarstagande med god förmåga till samarbete
- ha god kommunikativ förmåga där du formulerar dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer tillvärdig
- B-körkort
- goda allmänna kunskaper inom informationsteknik.

Det är önskvärt att du har tidigare erfarenheter av liknande administrativa arbetsuppgifter på Skatteverket eller annan myndighet. Vi ser det även som önskvärt om du har akademiska meriter inom Arkivhantering.

Bra att veta

Anställningen är ett föräldravikariat och är därmed tidsbegränsad.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: December 2019 Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2019-10-28

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/898".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Jobbnummer
4854330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: