Registrator till digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen i Norrköping, Sundbyberg, Stockholm, Mölndal eller i hela Sverige

På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt!

Publiceringsdatum
2023-11-22

Beskrivning
Vi söker en registrator till digitaliserings- och utvecklingsavdelningens kansli i Norrköping.

Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande.

Dina arbetsuppgifter
Som registrator vid Migrationsverket har du en nyckelfunktion när det gäller dokumentflödet inom organisationen. Främst innebär arbetet att bedöma, klassificera och registrera alla typer av handlingar enligt myndighetens klassificeringsstruktur och diarieplan. Vidare ingår i dina arbetsuppgifter att kontrollera handlingar i färdiga ärenden mot diarium samt att avsluta dessa, lämna information om diarieförda handlingar och ärenden, ansvara för att hantera inkomna handlingar samt arkivera handlingar i vårt närarkiv.

En viktig del i ditt arbeta är att vägleda, utbilda och ge service samt lämna information om registrering, arkivering samt diarieförda handlingar och ärenden, internt och externt. Vi har påbörjat arbetet med ett nytt digitalt diarie- och dokumenthanteringssystem och i det arbetet kommer du att delta.

Tjänsten är placerad i befattningsnivån administrativ handläggare.

Kvalifikationer
Personliga kompetenser

Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är kommunikativ med ett tydligt och pedagogiskt uttryck. I arbetet krävs att du är strukturerad, självgående och har en vilja och förmåga att ta egna initiativ. Det är viktigt att du har förmågan att se på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och kan anpassa ditt handlande utifrån det.

Vidare har du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt justera ditt synsätt och förhållningssätt - ser möjligheterna i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vi tror att din positiva inställning och din noggrannhet kommer ta dig långt.

Kvalifikationer
- Du ska ha gymnasieexamen eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet.
- Du ska ha erfarenhet av databaserad ärendehantering samt god allmän data- och systemvana.
- Du ska vidare ha en god kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Då tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass krävs det att du har svenskt medborgarskap.

Meriter

- Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av arbete som registrator och/eller tentamen/diplomering som certifierad registrator.
- Det är vidare meriterande att du har utbildning eller erfarenhet som informationscontroller.
- Det är vidare meriterande om du har erfarenhet från motsvarande arbete i offentlig verksamhet.

Anställningsvillkor
Anställningsform: tillsvidare med provanställning sex (6) månader
Arbetstider: kontorstider med flextid
Placering: Norrköping
Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta föreligger krav på svenskt medborgarskap.

Vill du veta mer

Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten kontakta enhetschef Anna Staaf, 010-4852363

_________________________________________________________________________________________________________

Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär.

Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.

Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan "Lediga jobb och intresseanmälan" på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html

Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2023-17751".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Kontakt
Anna Staaf
010-4852363

Jobbnummer
8281367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen: