Registrator till Brå

Brottsförebyggande rådet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brottsförebyggande rådet i Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Brå verkar för att brottsligheten ska minska och tryggheten ska öka i samhället. Vill du vara en del i detta arbete?
Brås uppgift är att främja brottsförebyggande arbete genom utveckling, forskning och kunskapsspridning, till i första hand regeringen och myndigheter inom rättsväsendet. Hos oss får du möjlighet att arbeta med stimulerande arbetsuppgifter tillsammans med kunniga kollegor i en engagerande miljö. Vi finns på Tegnérgatan i centrala Stockholm, men flyttar till Kungsholmen under 2025. Vi är idag cirka 170 medarbetare.

Om jobbet
Till enheten för juridik, upphandling, registratur, arkiv och ekonomi söker vi nu en registrator. Du kommer att arbeta på en trivsam enhet med engagerade och kunniga medarbetare. Vi har ett nära samarbete och delar kunskap och erfarenheter med varandra. Du blir en viktig del av vår enhet och du kommer att arbeta särskilt nära våra två andra registratorer och vår arkivarie
Som registrator på Brå kommer du att hantera inkommande post, bemanna myndighetens e-postlåda samt öppna, avsluta och kvalitetssäkra ärenden. Du kommer även att vara ett stöd till verksamheten i frågor som rör hantering av handlingar och ärenden, både i ditt vardagliga arbete och vid särskilda utbildningsinsatser på myndigheten. Det pågår ett utvecklingsarbete inom registratraturen och du blir en viktig del i utvecklingen av våra arbetssätt och rutiner. Registraturen har också en roll i förvaltningen och utvecklingen av myndighetens ärendehanterings­­system Iipax Case, där du blir en viktig del av det arbetet. För rätt person kan även möjlighet finnas att hantera arkivfrågor vid särskilda tillfällen.

Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har
• utbildning inom registratur eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• minst två års erfarenhet av att arbeta vid en statlig myndighet eller inom annan offentlig förvaltning
• goda kunskaper i regelverket kring offentlighet och sekretess
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska.

Det är meriterande med
• erfarenhet av att förvalta och utveckla ärendehanteringssystem
• erfarenhet av att hålla utbildningar för medarbetare
• erfarenhet av att driva utveckling av arbetsprocesser
• aktuell kunskap om lagar och regler inom arkivområdet från arbete som arkivassistent, arkivarie eller motsvarande.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen som registrator hos oss behöver du vara en noggrann och stresstålig person som har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Arbetet innebär att du måste kunna hantera att det uppstår snabba förändringar och att du klarar att arbeta i olika processer samtidigt. Vidare är det viktigt att du har lätt att samarbeta med människor med olika kompetens och att du ser styrkan i att arbeta tillsammans som ett team. Du behöver vara intresserad av att utveckla verksamheten inom registratur och hålla utbildningar inom myndigheten. Det är positivt om du har intresse av att förvalta och utveckla ärendehanteringssystem. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Brå tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Läs gärna mer om Brå och de förmåner som vi erbjuder, på https://bra.se/om-bra/jobba-hos-oss.html.

Brå har ett inkluderande synsätt och värdesätter mångfald.

Närmare upplysningar lämnas av chefsjuristen och ekonomichefen Cecilia Eneman, tfn 08-527 58 428, eller huvudregistratorn Sanna Ahlstedt, tfn 08-518 32 418. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Maria Esplund, tfn 08-527 58 535.
Facklig kontaktperson för SACO är Luis Antonio Galaz Miranda, tfn 08-527 58 487 och för ST Anna Horgby, tfn 08-527 58 521.

Välkommen med din ansökan!
För att söka jobbet klickar du på länken nedan. Ange diarienummer 2.1.1-0580/24 på din ansökan, och skicka in den till oss senast den 8 november 2024.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialisten som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Brottsförebyggande Rådet (org.nr 202100-0068), https://bra.se/

Arbetsplats
Brottsförebyggande rådet

Kontakt
Enhetschef / Chefsjurist
Cecilia Eneman
cecilia.eneman@bra.se
08-52758428

Jobbnummer
8963205

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brottsförebyggande rådet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brottsförebyggande rådet: