Registrator till Berednings- och utredningsenheten

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Är du en person som tycker om ordning och reda? Vill du ha det övergripande ansvaret för vård- och omsorgskontorets diarium? Då kan du vara vår nya Registrator!



Vilka är vi?

Vård- och omsorgskontoret har cirka 4 000 medarbetare som tillsammans tillhandahåller stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Den kommunalt drivna vård- och omsorgsverksamheten är indelad i tre områden: ordinärt boende, särskilt boende för äldre personer och verksamheter för personer med funktionsnedsättning. Därutöver finns också verksamheter som drivs i privat regi på nämndens uppdrag.

Kontorets berednings- och utredningsenhet arbetar med att bidra till en god och säker vård och omsorg för nämndens målgrupper genom professionell beredning och utredning. Enheten omfattar verksamhetschef, utredare, nämndsekreterare, administratör som bland annat arbetar med arkivering samt vård- och omsorgskontorets FoU-grupp.



Publiceringsdatum
2022-09-05

Arbetsuppgifter
Som registrator vid vård- och omsorgskontoret arbetar du med att säkerställa en korrekt hantering av alla handlingar via systemet NorrDok (Public360). Du ansvarar för registrering och utlämnande av handlingar. I din roll som registrator ser vi gärna att du blir vår specialist i dokumenthanteringsfrågor och användningen av NorrDok, där du på ett pedagogiskt sett ger stöd åt kollegor, assistenter och chefer.

I tjänsten ingår också att vara arkivredogörarare och hantera det löpande arkivarbetet. Utöver detta är en stor del i tjänsten samordning av och utlämnade av allmänna handlingar. Du kommer att ingå i kontorets nätverk för informationshantering och i det ansvara för informationshanteringsfrågor. I arbetet ingår nämndadministration tillsammans med andra kollegor. Vi har flera utvecklingsområden inom vår verksamhet, där du kommer medverka utifrån ditt kompetensområde.

Vi söker dig som vill arbeta både operativt och verksamhetsutvecklande med kontorets diarium, hantering av handlingar och nämndadministration.



Vem är du?

Du har akademisk examen med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning, statsvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser det som positivt om du har genomgått en registratorsutbildning samt har flera års erfarenhet av arbete inom området.

Du har kunskap om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen, kommunallagen och dataskyddsförordningen GDPR samt ser det som spännande att få ta till dig ny kunskap inom området.

Du har också kunskap om dokument- och ärendehanteringssystem till exempel Public360 och din höga digital kompetens gör att du snabbt kan sätta dig in nya administrativa system.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra, tänker strategiskt, kommunicerar på ett tydligt sätt så att mottagaren förstår. Vidare är du strukturerad, initiativtagande, självgående och serviceinriktad. Du är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i stressade situationer.

För tjänsten krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.



Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 25 september

Kontakt: Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du verksamhetschef Helena Axestam på 011-15 10 39, helena.axestam@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Alva Andersson på 011-15 14 12, alva.andersson@norrkoping.se.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456), http://www.norrkoping.se

Jobbnummer
6947586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: