Registrator till Administrativa enheten i Stockholm
Integritetsskyddsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Integritetsskyddsmyndigheten i Stockholm Vårt uppdrag berör hela samhället. Vi bidrar till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos ossVi rekryterar nu en registrator till den administrativa enheten. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.
Arbetsuppgifter
Som registrator på IMY har du en central roll i myndighetens ärendehantering. Du arbetar med varierande arbetsuppgifter inom området. Du har ett etablerat samarbete med andra funktioner i ditt arbete såsom med myndighetens arkivariefunktion, verksjurister och medarbetare på de operativa enheterna. Som registrator har du ett utåtriktat arbete med externa kontakter såsom privatpersoner, företag, organisationer, journalister och andra myndigheter som kontaktar IMY via myndighetens telefon och mail.
Exempel på registratorns ansvarsuppgifter:
• Hantering av e-post i myndighetsbrevlådan
• Besvara telefonförfrågningar
• Hantering av rekommenderad post
• Diarieföring av digitala och administrativa ärenden
• Utlämnande av allmänna handlingar
• Viss arkivering
• Andra i registraturen förekommande arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra den administrativa enheten och kommer att ingå i ett team med 4 registratorer som tillsammans planerar arbetet.
Myndigheten befinner sig i ett expansivt skede och verksamheten präglas av stark utveckling. Detta innebär att nya krav kommer att ställas på våra administrativa rutiner och vår registratorsfunktion. Vi arbetar med ständiga förbättringar och utveckling av våra arbetsrutiner och samarbetsformer med övriga verksamheten och du förväntas bidra i vår utvecklingsresa.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har registrators- eller arkivarieutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet motsvarande likvärdig kompetens. Du har erfarenhet i rollen som registrator i offentlig verksamhet och har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en van datoranvändare som arbetar obehindrat med office-paketet.
Det är meriterande om du är diplomerad registrator samt om du har tidigare erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem, exempelvis Platina.
Dina personliga egenskaper
Som person är du utvecklingsorienterad och tillmötesgående. Du har en utpräglad känsla för service och trivs i en roll med stor variation i både tempo och arbetsbelastning. Du är ansvarstagande och noggrann och samtidigt flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har förmågan att självständigt prioritera och omfördelar dina arbetsuppgifter beroende på hur arbetsdagen och gruppens förutsättningar ser ut.
IMY befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker dig som trivs i en dynamisk arbetsvardag och vill bidra till vår gemensamma utveckling. Du driver ditt arbete framåt med stort engagemang och kan organisera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt även vid hög belastning och under skiftande omständigheter. Du har god samarbetsförmåga och trivs bra i arbete tillsammans med dina kollegor. Du är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidplaner med god kvalitet i dina resultat.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna
• Administrativ chef Marita Öberg, 08-657 61 29
• HR-generalist Rebecca Svanedal, 08-657 61 05,
• Facklig företrädare Theodor Adolfsson, (Saco-S), 08-657 61 13.
Hur ansöker jag?
Sista dag för ansökan är 10 november 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Tjänstens referens är IMY-2024-1635.
När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.
Om IMY
Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR - dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen.
Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen.
Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord - tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens - betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle - tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på
www.imy.se. Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Integritetsskyddsmyndigheten (org.nr 202100-0050)
Jobbnummer 8958798
Observera att sista ansökningsdag har passerat.