Registrator sökes till myndighet med tillsyn inom hälso- & sjukv
Perido AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Har du arbetslivserfarenhet som registrator och erfarenhet av ärendesystemet Public360? Har du kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet samt registratorsfunktion och ansvar? Om du tycker det låter intressant med ett ansvarsfullt arbete i en dynamisk miljö, där du tillsammans med dina kollegor bidrar till att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige, så tycker vi att du ska läsa vidare!
Publiceringsdatum2022-05-17Om tjänstenVi söker efter en erfaren Registrator till ett uppdrag på en myndighet vars främsta uppgift är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Kontoret ligger centralt i Göteborg.
ArbetsuppgifterI rollen som registrator arbetar du i ärendehanteringssystem Public 360 och dina huvudsakliga dagliga uppgifter kommer vara:
att ta emot, klassificera och diarieföra handlingar i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360.
att hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media.
att ta emot samtal från privatpersoner och andra myndigheter.
att tillsammans med övriga registratorer ge råd och stöd till övrig personal på avdelningen i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar.
att avsluta ärenden och arkivera handlingar i avdelningens arkiv.
Dina egenskaper
För att lyckas i det här uppdraget söker vi dig som har en god administrativ förmåga samt tidigare erfarenhet av arbete som registrator eller dokumentcontroller och därmed en förståelse om vad arbetet innebär. Du har goda kunskaper om den lagstiftning som reglerar hanteringen av allmänna handlingar samt lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Som person är du uthållig, självgående och serviceinriktad. Du tar ansvar för ditt arbete och är effektiv i ditt sätt att planera, organisera och prioritera bland dina uppgifter och du är flexibel med god initiativ- och problemlösningsförmåga. Vi ser även att du är uppmärksam och lyhörd i ditt bemötande av andra samt bidrar till ett gott samarbetsklimat med positiv energi och engagemang.
Låter detta som ett uppdrag klippt och skuret för dig? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
Minst ett års erfarenhet av arbete som registrator, gärna inom offentlig förvaltning
Goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av allmänna handlingar
God kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
Aktuell erfarenhet av diarieföring i modernt dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
Kunskaper i MS Office
Goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt
Tjänstens omfattning och tillträdeKonsultuppdrag på heltid, till och med 2022-12-31. Tillträde omgående, dock senast 2022-06-15.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som nås på mejl
fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33212 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk
https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "33212".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387),
http://www.perido.se 411 06 GÖTEBORG
Kontakt Rekryterare
Fredrika Lundmark
fredrika.lundmark@perido.se Jobbnummer 6656361
Observera att sista ansökningsdag har passerat.