Registrator sökes till Kungälvs kommun

Kungälvs kommun / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun i Kungälv, Munkedal eller i hela Sverige

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Publiceringsdatum
2023-03-20

Beskrivning
Vi söker en registrator som vill vara med och bidra och utveckla kommunens verksamhet.

Som registrator tillhör du kommunkansliet som ansvarar för uppgifter inom bland annat arkiv, personuppgiftsfrågor, registrering av handlingar, juridisk rådgivning till förvaltning och politik, upphandling, systemförvaltning, digitalisering och nämndadministration. Vi är cirka 30 medarbetare, av vilka tre är registratorer.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar, påbörjar och avslutar ärenden. Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Det innebär också att du bevakar att myndigheten fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar.

Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter. Det ingår vidare att genomföra utbildningar i diarieföringsfrågor för tjänstepersoner och förtroendevalda.

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som registrator och kunskap om myndigheters dokumenthantering samt har arbetat i Public360. Du bör också ha god förståelse för arkivvård och de förutsättningar som i övrigt gäller för myndigheters hantering av handlingar.
För rollen krävs att du har god teoretisk kunskap om offentlighets- och sekretesslagen. Du ska kunna uttrycka dig korrekt på svenska i tal och skrift.

Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt. Vi ser också att du är en person med hög integritet, som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar. Du har lätt för att samarbeta och har ett välutvecklat sinne för service.

Vi ser fram emot din ansökan!

Övrig information
Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
I arbetet kan du komma att behöva använda dig av ditt BankID.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/140".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)

Kontakt
Madeleine Nilsson
0303-239076

Jobbnummer
7566243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun: