Registrator, Söderhamn
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Söderhamn,
Hudiksvall,
Gävle,
Falun,
Tierp eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som Registrator innebär att du är placerad vid en sektion, där vi arbetar teambaserat. Vi lägger därför stor vikt vid din samarbetsförmåga. Du bidrar aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser.
Arbetet innebär att du tillsammans med kollegorna i ditt team ansvarar för post och diarium/arkiv med tillhörande administration. I arbetsuppgifterna ingår även visst säkerhetsarbete, tillsyn av lokaler och bilar, kontakter med leverantörer, praktiska göromål samt godshantering där tunga lyft förekommer.
Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom sektionen.
På skattekontoret i Söderhamn är vi totalt cirka 90 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har gymnasieutbildning alternativt minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• har B-körkort och körvana
• erfarenhet av diareföring av fastighetshandlingar och ansvarat för posthanteringen på ett fastighetskontor inom Skatteverket i minst 1 år de senaste 3 åren.
• har god datorvana
• skapar goda relationer
• är initiativtagande
• har förmågan att planera och organisera
• uppnår fastställda arbetsmål
• har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt
• har personlig mognad.
Det är meriterande om du har annan erfarenhet av Skatteverkets eller Kronofogdens kärnverksamhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Du måste vara svensk medborgare då arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass.
Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-09-12Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnneli Elverstig, Sektionschef, 010-5771830,
anneli.elverstig@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1337718
Observera att sista ansökningsdag har passerat.