Registrator på Sektor infrasupport, Lerums kommun

Lerums kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 38.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Publiceringsdatum
2012-08-17

Arbetsuppgifter
Som registrator på Sektor infrasupport samverkar du med ansvariga för dokument- och ärendehantering i kommunen.

Du kommer även att ingå i ett team för förvaltningens gemensamma dokument- och ärendehantering tillsammans med kommunarkivarie, systemförvaltare för centralt dokument- och ärendehanteringssystem, administratör och assistent. Tillsammans arbetar ni på uppdrag av förvaltningsledningen för ett öppet Lerum med dokumenterade och välfungerande rutiner kring hanteringen av allmänna handlingar.

Under hösten 2012 kommer du att ha en betydande roll i enhetens uppdrag att säkerställa enhetlig efterlevnad av kommungemensamma policys, anvisningar och riktlinjer avseende dokument- och ärendehantering. En annan utmaning i höst är uppgraderingen av kommunens centrala ärendehanteringssystem Platina där du deltar i projektgruppen.

I tjänsten som registrator ingår bl a att:
• Utveckla dokument- och ärendehanteringen i stort, både genom upprättande och förankring av rutiner.
• Utbilda nyanställda, chefer och verksamheter i dokument- och ärendehantering.
• Lämna ut allmänna handlingar och svara på frågor från anställda och allmänhet.
• Registrera och kvalitetsgranska ärenden i kommunens centrala ärendehanteringssystem Platina.
• Vara ett stöd till handläggare i ärendehanteringsfrågor.
• Samordna, inspirera och stötta kommunens registratorer.
• Arkivredogörare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som gärna samverkar och nätverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och kan driva frågor om god offentlighetsstruktur i organisationen.

Erfarenhet och kompetens:
• Du har högskoleutbildning.
• Du har goda kunskaper om offentlig förvaltning och är väl förtrogen med lagar inom området.
• Du är noggrann och pedagogisk och har ett strukturerat arbetssätt.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du kan självständigt driva utvecklingsfrågor inom dokument- och ärendehantering.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. På arbetsplatsen tillämpas årsarbetstid, vilket ger stor möjlighet till flexibilitet och anpassade arbetstider. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-10-01 , upphör: 2013-03-29

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-02
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange följande referens när du ansöker: A287533
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carolina Fornell, 0302-521101, carolina.fornell@lerum.se
Jakob Rydén, 0302-521499, jakob.ryden@lerum.se

Facklig kontakt
Stina Schill, 0302-52 12 51, stina.schill@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Administrativa enheten

Adress
Lerums kommun, Administrativa enheten
44380 Lerum

Jobbnummer
1316654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten: