Registrator på Miljö- och byggnadsförvaltningen
Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Vaxholm eller i
hela Sverige I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Miljö- och byggnadsförvaltningen tar fram detaljplaner när nya bostäder, kontor och skolor ska byggas och arbetar med bygglov, mätning och kartor. Vi arbetar med att förbättra Solnas yttre miljö och människors hälsa samt att bevara Solnas natur. Vi har ansvar för tillsyn av livsmedelshantering, inomhusmiljö och miljöfarliga verksamheter. Naturvård, miljöövervakning samt strategiskt miljöarbete ingår också i förvaltningens ansvarsområde.
Publiceringsdatum2015-09-08Dina arbetsuppgifterMiljö och byggnadsförvaltningen växer och vi söker därför förstärkning i form av en registrator. Som registrator arbetar du med registrering, diarieföring och arkivering. Du svarar för att göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar på allmänhetens begäran. I arbetet bidrar du till att utveckla rutiner för förvaltningens dokument- och ärendehantering.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och organisatoriskt är du en del av avdelningen för styrning och stöd och rapporterar till avdelningschefen.
KvalifikationerVi söker dig som är arkivarie- eller registratorsutbildad, gärna diplomerad registrator, eller likvärdig utbildning. Du har minst 1 års erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet. Du har mycket god datorvana och erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, noggrann och kan hantera dina arbetsuppgifter med stor integritet för att på ett professionellt sätt utföra dina arbetsuppgifter. Du är även bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt.Det är viktigt att du kan vara flexibel och har hög känsla för service.
Idag arbetar vi i dokument- och ärendehanteringssystemen Lex samt Ecos. Erfarenhet av dessa system är önskvärt.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid, dagtid
Vi önskar att personen kan tillträda denna tjänst så snart som möjligt.
Så ansöker duAnsök senast: 2015-09-30
ErsättningLöneform: Månadslön Individuell lönesättning.
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Heltid, tillsvidare
Arbetstid: Dagtid Kontorsarbetstid
Kontaktperson för detta jobbHanna Molander, Avdelningschef styrning och stöd 08-734 23 67
Facklig företrädare
Carin Wihlke, Vision 08-734 23 24
Övrig informationVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 30 september 2015. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Rekryteringsprocessen pågår löpande under perioden.
Rekrytering kommer att ske genom av oss valda kanaler varför vi undanber oss samtal och mejl från andra rekryteringsföretag.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
Solna stad
17186 Solna
KontorsadressSolna stad
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2421186
Observera att sista ansökningsdag har passerat.