Registrator/nämndsekreterare till Äldreförvaltningen

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.



Nu söker vi en registrator/nämndsekreterare med intresse för informationshantering, arkivfrågor och den demokratiska beslutsprocessen.

Ditt uppdrag

Tjänsten som registrator innebär att värdera information, diarieföra, kvalitetssäkra och tillhandahålla allmänna handlingar. I samarbete med förvaltningsjurist göra sekretessbedömningar vid utlämnande av handlingar.

Under våren kommer vi att införa ett remiss- och nämndhanteringen i eDok. Här kommer du att vara med att stödja och utbilda nya användare. Du är förvaltningens sakkunniga när det gäller arkivering och informationsförsörjning. Du är även objektspecialist för eDok och har löpande dialog med stadsarkivet, samt medverkar i olika utvecklingsfrågor.

Som nämndsekreterare ansvarar du för att samordna nämndens ärenden och administration. Det innebär bland annat att:

- planera möten, skriva protokoll och hålla i processen att färdigställa handlingar till nämnden
- uppdraget innebär allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträdena, samt ha ansvar för expediering och arvodesrapportering för nämndens ledamöter.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- högskoleutbildning med lämplig ämneskombination för att arbeta med dokumenthantering, till exempel arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig
- några års erfarenhet av att arbeta som registrator eller arkivarie i offentlig sektor
- goda kunskaper om de lagar och regler som styr det kommunala beslutsfattandet, som till exempel kommunallagen, förvaltningslagens serviceskyldighet samt regelverket om offentlighet och sekretess och GDPR
- hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program och digitala ärendehanteringssystem, till exempel Platina
- goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Som person förväntar vi oss att du

Uppskattar samarbete, trivs med att ha många olika kontakter och har ett gott och lyhört bemötande. Du ser din roll som en del i ett större sammanhang och har förmåga att ta hänsyn till olika perspektiv. Du är nyfiken och har lätt för att ta egna initiativ. Du är bra på att själv driva ditt arbete framåt och kan leverera med kvalitet, även om du ibland behöver hantera flera olika uppgifter samtidigt. För att trivas i rollen är det också viktigt att du har tålamod med stundtals repetitivt arbete.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.

Din arbetsplats

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden. Äldreförvaltningen har cirka 150 medarbetare och är indelad i tre avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour samt enheten för kommunikation, omvärld och beredskap.

Administrativa avdelningens arbetar förvaltningsövergripande med att ge stöd till ledning och verksamheten. Till avdelningens ansvar hör bland annat nämnd och registratur, ekonomi och redovisning, samordning ILS, juridiska frågor, HR-frågor, IT-stöd, inköp och administration. Avdelningen består idag av elva medarbetare inklusive avdelningschef.

Förvaltningskontoret är beläget i Farsta centrum i moderna och ljusa lokaler. Under 2022 kommer förvaltningskontoret och Stockholms trygghetsjour att flytta in i gemensamma lokaler nära Älvsjö station.

Publiceringsdatum
2022-01-20

Övrig information
Befattningen är tillsvidare på heltid, tillträdesdag snarast eller enligt överenskommelse.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/102".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Administrativa avdelningen

Kontakt
Kicki Elofsson, administrativ chef
08-508 362 09

Jobbnummer
6266745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: