Registrator miljö och hälsoskydd

Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Botkyrka

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!

Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.

Samhällsbyggnadsförvaltningen förvaltar och utvecklar både stad och landsbygd inom kommunen. Vi har det samlade ansvaret för att planera och skapa de fysiska, juridiska och affärsmässiga förutsättningarna för en trygg och god livsmiljö i Botkyrka. Våra 125 medarbetare arbetar för att möjliggöra för ett bra boende och en attraktiv närmiljö oavsett var i livet man befinner sig.

Tjänsten och arbetsuppgifterna
Stabsenheten på samhällsbyggnadsförvaltningen söker en registrator för arbete främst inom miljö-, och hälsoskyddsnämndens verksamhet med uppgifter inom miljö, livsmedel, alkohol och tobak.

Du arbetar i miljöenhetens verksamhetssystem Ecos2 med arbetsuppgifter som innefattar såväl att registrera som diarieföra inkomma ärenden. Du kommer även att jobba i kommunens gemensamma ärendehanteringssystem Public360.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator inkluderar hantering av både digital och fysisk post, registrering av dokument, kvalitetssäkring, arkivering, samt fördelning av ärenden. Du fungerar som stöd för verksamheten i ärenden som rör registrering och expediering av handlingar. Din uppgift är att känna till vilka handlingar som ska diarieföras och hur det ska göras. Du ska kunna stötta förvaltningen i sekretessbedömning vad gäller vilka handlingar som kan lämnas ut eller inte. Dagligen kommer du att behöva bedöma och fördela stora mängder information vilket ställer stora krav på din förmåga att prioritera och självständigt planera ditt eget arbete.

Arbetet som registrator hos oss innebär en nära kontakt med miljöchefen och medarbetarna på miljöenheten. Du fungerar som ett konsultativt stöd mot verksamheten och ger råd och stöd i både system-, informations- och ärendehanteringsfrågor utifrån de lagar och förordningar som styr informationshanteringen inom offentlig förvaltning.

Vi erbjuder dig
I den enhet du kommer att tillhöra finns bland annat funktionerna HR, kommunikation, förvaltningsjurist och ett administrativt team om nio personer som består av bygglovsassistenter, nämnd sekreterare, planassistent, koordinatorer och ytterligare två registratorer. Ni ingår i nätverk och utvecklingsgrupper som träffas regelbundet för samverkan, kunskapsdelning och utveckling. Vi är ett engagerat gäng som arbetar med att säkerställa en välfungerande samhällsbyggnadsprocess.

På vår arbetsplats har vi flexibla arbetsplatser och möjlighet till distansarbete. Vår arbetsplats är placerad i Tumba med gångavstånd till pendeltåg och bussar.

Du som söker till oss

Publiceringsdatum
2024-03-27

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieexamen med påbyggnad inom registratur eller administration samt har arbetat med kvalificerat administrativt arbete eller registratur i minst två år. Du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet.

Meriterande:

• Har erfarenhet från arbete inom miljö- och hälsoskyddsområdet .
• Har erfarenhet från att ha arbetat i Public 360, Ecos2 eller annat vanligt förekommande ärendehanteringssystem inom miljö- och hälsoskyddsområdet.

• Har kunskap om informationssäkerhet .
• Har erfarenhet från en politiskt styrd organisation.

Vi ser gärna att du även har god kännedom om centrala lagar inom registatorsområdet (bl.a. arkivlagen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen, kommunallagen samt GDPR) och mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du har ett positivt förhållningssätt, att du är noggrann, initiativrik och serviceinriktad. Du är en närvarande person och skapar trygghet för de du kommer i kontakt med genom att vara öppen, tillgänglig, empatisk och uppriktig. Ditt medarbetarskap överensstämmer med vår syn på tillitsfullt förhållningssätt där vi vill se medarbetare som är modiga, hållbara och kommunikativa. Som person är du trygg och modig och du är drivande i de frågor som för verksamheten framåt.

För att trivas i rollen hos oss är du van att själv strukturera ditt arbete och ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och deadlines. Du kan fokusera på detaljer utan att tappa helhetsperspektivet. Du är en samarbetsorienterad lagspelare som gillar att ge god service utifrån ett lösningsfokuserat angreppsätt. Du kommunicerar väl med såväl medborgare som kollegor och tycker om att skriva och förmedla information.

Vi söker dig som trivs med administrativa och koordinerande arbetsuppgifter och kan erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete där du är en nyckelfunktion. Vi arbetar kontinuerligt med utveckling och ständiga förbättringar i vår verksamhet för att du som medarbetare ska uppleva att du utvecklas och stimuleras i din roll. Som medarbetare är du en nyckelspelare i vårt förbättringsarbete.

Välkommen in med din ansökan!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SBN/2024:00104".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Botkyrka kommun (org.nr 212000-2882)

Arbetsplats
Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Kontakt
Tina Gustafson
tina.gustafson@botkyrka.se

Jobbnummer
8572692

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen: