Registrator med systemförvaltarkompetens
Myndigheten för yrkeshögskolan / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för yrkeshögskolan i Västerås,
Hässleholm eller i
hela Sverige Är du registrator och vill vara med och bidra till att säkerställa en effektiv och korrekt hantering av dokument och ärenden på en statlig myndighet? Då vill vi att du ska söka till oss! Vi söker nu en registrator till myndighetens funktion för registratur och arkiv.
Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF). Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat.
Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 140 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och
ett kontor i Hässleholm.
Organisatorisk placering
Rättsenheten finns i Västerås och består idag av nio medarbetare. Enheten består av tre jurister, en registrator, en arkivarie, en upphandlare, en administratör och två handläggare. Placeringsort Västerås.
Om tjänsten och uppgifter
Registratorsfunktionen ansvarar för diarieföring och klassificeringsbedömningar, postöppning och hantering av e-post samt utlämnande av allmän handling. I rollen kommer du tillsammans med den andra registratorn att strategiskt styra hanteringen av handlingar och ärenden i W3D3 genom att utarbeta styrdokument och utveckla rutiner. I arbetet ingår även att ge råd och stöd till verksamheten i registreringsfrågor och hålla utbildningar i registrering och dokument- och ärendehantering.
Arbetet innefattar också att medverka och samordna förvaltning och systemutveckling av dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3 och moduler kopplade till systemen. Det innebär att det är du som ansvarar för att driva på systemutvecklingen i samarbete med registrator och arkivarie mot kontaktytor som myndighetens IT-enhet och externa leverantörer. Du kommer att arbeta bland annat med behörighetsadministration, planering av versionsuppdateringar samt support och användarstöd. Det förutsätter kunskap om och intresse av tekniska system.
Krav på kompetens
• Utbildning till diplomerad registrator eller annan likvärdig utbildning enligt arbetsgivarens bedömning motsvarande SeQF-nivå 5
• Erfarenhet av arbete som huvudregistrator eller registrator
• Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3 eller motsvarande
• Kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och dess registratorsfunktion
• Erfarenhet av administrativ systemförvaltning
• Då en stor del av tjänsten innebär att formulera sig i tal och skrift är det viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket.
Meriterande
• Erfarenhet av processorienterad informationsredovisning
• Erfarenhet av utvecklingsarbete inom området
• Kunskap i arkivlagstiftningen
• Erfarenhet av att utforma styrdokument
• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning
Publiceringsdatum2023-09-28Dina personliga egenskaperVi söker dig som är kvalitetsmedveten och utvecklingsinriktad. Vidare är du serviceinriktad och tycker om att tillhöra ett team, men är samtidigt självgående och tar ansvar för ditt arbete. Du bidrar aktivt till gott samarbete och till bra stämning i arbetslaget och med övriga kollegor.
För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa.
Vad erbjuder vi
Som anställd vid Myndigheten för yrkeshögskolan har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser och du får del av bra förmåner och villkor som bland annat en friskvårdstimme i veckan samt 5000 kronor om året i friskvårdbidrag. Våra medarbetare har flexibla arbetstider och har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40 %.
Övrig informationTillsvidareanställning, heltid. Myndigheten tillämpar provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef/chefsjurist Carina Larsson, 010-209 01 88. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Katharina Forsberg 010-209 01 34
Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Anna Eriksson 010-209 02 13 och för ST Senad Svraka 010-209 01 17.
För mer information om fördelarna med att arbeta hos oss och om organisationen hittar du på
www.myh.se Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2023-10-22. Du ansöker nedan via "ansök". Ange år och månad för varje anställning i ditt cv samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. I samband med registrering av din ansökan kommer du att få svara på några frågor.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Ersättning *
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Myndigheten För Yrkeshögskolan (org.nr 202100-6230),
http://www.myh.se Arbetsplats Myndigheten för yrkeshögskolan
Kontakt Senad Svraka, ST
010-2090117 Jobbnummer 8151388
Observera att sista ansökningsdag har passerat.