Registrator med arkivansvar

Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg, Fagersta eller i hela Sverige

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.




Publiceringsdatum
2022-03-31

Beskrivning
Kanslienheten, som är en del av kommunledningskontoret, är en enhet med fokus på medborgarservice, politisk beredning, ärendehantering med allt från postsortering till arkivering.

Vi är även verksamhetsstöd till övriga sektorer/avdelningar.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär daglig posthantering, hantering av kommunens e-postlåda, registrering av allmänna handlingar, ansvar för arkivet samt övrigt förekommande administrativa uppgifter. Du är ett konsultativt stöd gällande frågor kring allmänna handlingar, offentlighet och sekretess och arkivfrågor. Du är sammanhållande för kommunens implementering av processorienterade informationshanteringsplaner och är drivande i utveckling av med rutiner och processer inom eget verksamhetsområdet. I tjänsten ingår även systemadministrativt ansvar för kommunens ärendehanteringssystem men även utbildning av egen personal i detsamma.

Kvalifikationer
Arbetet kräver att du är hjälpsam, lättlärd, lösningsorienterad och har mycket god samarbetsförmåga. Du har hög administrativ förmåga och mycket god ordning, är serviceinriktad, flexibel, ansvarstagande samt har lätt för att dela med dig av din kompetens. Du gillar utveckling och tar ansvar för att arbetet sköts så effektivt som möjligt.

Du som söker har lägst genomförd gymnasieutbildning. Du har mycket god datorvana och kunskap i Office-paketet och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har erfarenhet av arbete inom kommunal administration, erfarenhet registrering av allmänna handlingar, samt arkivarbete.

Erfarenhet av arbete i Public360 och EDP Diarium är meriterande och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Vi behandlar inkomna ansökningar löpande.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norbergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/51".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)

Arbetsplats
Ledningskontoret

Kontakt
Christine Larsson
0223-29106

Jobbnummer
6492206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norbergs Kommun: