Registrator, Lilla Edets kommun

Lilla Edets kommun / Administratörsjobb / Lilla Edet
2022-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator, Lilla Edets kommun" (publicerad 2022-12-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lilla Edet, Trollhättan, Orust, Stenungsund, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lilla Edets kommun i Lilla Edet, Trollhättan, Ale eller i hela Sverige

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.

I kommunen arbetar cirka 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.



Välkommen till administrativa avdelningen till en tjänst som ger dig en fantastisk inblick i den kommunala organisationen.

På avdelningen arbetar två nämndsamordnare, en kommunarkivarie och en administrativ chef. Förutom att hantera inkommande post till kommunen sköter avdelningen bland annat nämndadministrationen för kommunens samtliga politiska instanser. Under valår har avdelningen även ansvar för administrationen kring genomförande av val.

Publiceringsdatum
2022-01-20

Dina arbetsuppgifter
Lilla Edets kommun söker en registrator som gillar att arbeta med diarieföring och ha många kontakter såväl internt som externt. Du arbetar i en händelserik miljö, ofta i ett högt tempo. Som registrator har du både administrativa och verksamhetsstödjande arbetsuppgifter.

Du kommer arbeta med registrering av kommunens handlingar, expediering av beslut och utlämnande av allmänna handlingar. Du ger stöd, råd och utbildning i frågor kopplade till dokumenthantering.

Vi arbetar främst i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution men du kommer även vara systemadministratör för kommunens förtroendemannaregister Troman, hantera scheman i vårt personalsystem samt fakturor i ekonomisystemet. Utöver det kan andra arbetsuppgifter på avdelningen förekomma, t ex en del arbete med GDPR och stöd till nämndsamordnarna vid hantering av iPads till de förtroendevalda. Vi står också inför att införa ett e-arkiv där du kan få en roll.

Kvalifikationer
Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning, annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi söker dig som har stort intresse för hanteringen av allmänna handlingar. Du har kännedom om lagstiftning som reglerar hantering av allmänna handlingar och det är meriterande om du har arbetat som registrator inom offentlig förvaltning. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper. Du arbetar obehindrat med Office-paketet. Om du arbetat i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution är även det meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad, stresstålig och har generellt god administrativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid att du är lösningsfokuserad, klarar av att ta egna initiativ, har förmåga att arbeta både självständigt och med andra samt har en pedagogisk förmåga att lära ut. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan snabbt överblicka skriftlig information för att göra en bedömning av innehållet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du har egenskaper som passar in i gruppen.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten är säkerhetsklassad.

Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lilla Edets kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/12".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lilla Edets kommun (org.nr 212000-1496)

Arbetsplats
Sektor Kommunledning, Administrativa avdelningen

Kontakt
Maria Olegård
0520-659512

Jobbnummer
6265702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lilla Edets kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lilla Edets kommun: