Registrator/koordinator, offentlig förvaltning

Nynäshamns kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun, Socialförvaltningen i Nynäshamn

Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun endast 30 minuter med motorväg från Globen. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här ser du den fria havshorisonten från fastlandet. Här finns frihet att utvecklas.

Arbetsgivaren Nynäshamns kommun erbjuder rätt till heltid, flextid, önskeschema och möjlighet till distansarbete i flera verksamheter. Medarbetarna erbjuds även en väl utvecklad friskvård.

Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

Socialförvaltningen i Nynäshamns kommun är organiserad i en beställar- och utförarorganisation, där flera delar av verksamheten omfattas av lagen om valfrihet inom omsorgen, LOV. Inom sekretariatet arbetar utredare, nämndsekreterare/jurist, systemförvaltare och registrator med vissa koordinatorsuppgifter

Publiceringsdatum
2013-09-25

Arbetsuppgifter
Vi söker en registrator med vissa koordinatorsuppgifter. Du kommer att tillhöra sekretariatet inom förvaltningen och organisatoriskt arbeta nära förvaltningschefen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta registratur och diarieföring av allmänna handlingar med den administration som hör till, till exempel vad gäller utlämnande av allmänna handlingar. Du blir också arkivansvarig på förvaltningen. I din roll ska du ge råd till och vägleda förvaltningen i frågor rörande diarieföring och arkivering.
Nynäshamns kommun inför för närvarande ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem (Public 360) där du kommer att ha en viktig roll. Du kommer vara förvaltningens expert på detta system.
Du kommer också att ha viss service gentemot förvaltningschef.
I tjänsten ingår också sekreteraruppgifter i de kommunala pensionärs- och handikappråden samt i vissa samverkansorgan.
Eftersom enheten är liten förutsätts att medarbetarna kan vikariera för varandra.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom arkivvetenskap, statsvetenskap, juridik eller motsvarande. Kunskaper inom offentlighet och sekretess, särskilt de regler som gäller inom socialtjänsten är meriterande. .

Tjänsten kräver mycket god samarbetsförmåga, stor noggrannhet, hög integritet och god kommunikationsförmåga.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättandet av tjänsten.
Annan praktisk erfarenhet av registratur, arkivarbete, samt arbete inom politiskt styrd organisation och offentlig förvaltning (och särskilt då arbete i kommunal socialförvaltning) räknas som särskilt meriterande

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt

Ersättning
Månadslön Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-15
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länken nedan och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter.
VI UNDANBER OSS ALLA ERBJUDANDEN OM ANNONSERINGS- OCH REKRYTERINGSHJÄLP I SAMBAND MED DENNA ANNONS.
Ange följande referens när du ansöker: 2013/186
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Perninge, Administrativ chef 08 520 684 04 kerstin.perninge@nynashamn.se

Facklig kontakt
Ann-Charlotte Jalakas, Vision 08 - 520 681 32
Gunilla Gudmundsson, SSR 08-520 684 19

Företag
Nynäshamns kommun, Socialförvaltningen

Adress
Nynäshamns kommun, Socialförvaltningen
14981 Nynäshamn

Jobbnummer
1661582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun, Socialförvaltningen: