Registrator, Kansliavdelningen

Strängnäs kommun, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Kansliavdelningen i Strängnäs

Tjänsten som registrator är förlagd till den administrativa enheten på Kansliavdelningen som har huvudansvaret för den samlade administrationen av de politiska beslutsprocesserna, registratur och kommunarkiv. Den administrativa enheten består av 7 medarbetare och en gruppledare. Kansliavdelningen ansvarar också för juridik, kris- och säkerhetsfrågor, hållbarhetsfrågor, utredningar samt allmänna val. Totalt arbetar cirka 20 personer på kansliavdelningen.

Då Kansliavdelningen rymmer flera funktioner är arbetsuppgifterna omväxlande, och vår vilja att samarbeta och lösa uppgifter tillsammans är grundläggande.


Publiceringsdatum
2021-11-02

Arbetsuppgifter
I rollen som registrator arbetar du brett inom administration i nära samarbete med andra kollegor på avdelningen.

Arbetet omfattar sedvanliga registratoruppgifter som ärende- och dokumenthantering, registrering och fördelning av inkomna handlingar i dokument- och ärendehanteringssystemet LEX, expediering och posthantering. Du ansvarar för utlämnande av allmänna handlingar samt hanterar förfrågningar som inkommer till kommunstyrelsens myndighetsbrevlåda. Du är även arkivansvarig för kommunstyrelsen.

Vidare upprättar och reviderar du informationshanteringsplanen tillsammans med kollegor på enheten och utvecklar rutiner och handböcker kopplade till tjänsten. Du arbetar stödjande och kvalitetsgranskande till våra verksamheter i frågor som rör diarieföring och leder utbildningsinsatser för både chefer och medarbetare. I förvaltningen finns ett samlat registratorsnätverk som du är sammankallande för.

Under valår kommer du att bistå i arbetet med allmänna val.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• för uppdraget har relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• har erfarenhet att ha arbetat som registrator i en politisk styrd organisation och är van att arbeta i ett digitalt informations- och ärendehanteringssystem
• har god kunskap om de lagar och förordningar som styr hantering av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning
• ser kvalitet i att ha en god informationshantering
• kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Du är en person som:
• är strukturerad, tar egna initiativ, kan arbeta självständigt och är proaktiv
• kan identifiera och driva förbättrings- och utvecklingsmöjligheter samt att du ser förändringar som en möjlighet
• samarbetar bra med andra människor, kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt
• är trygg i din roll som registrator och trivs med att hålla en hög servicenivå med ett gott bemötande.

Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet LEX samt har arkivkunskap eller liknande.

Den registrator vi söker brinner för att ge god service och motiveras av att arbeta för medborgarnas bästa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vill du bli en del av vårt härliga gäng är du välkommen att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, Kansliavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "399/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Kansliavdelningen

Kontakt
Gruppledare
Elisabeth Ahlqvist
Elisabeth.Ahlqvist@strangnas.se

Jobbnummer
6087824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Kansliavdelningen: