Registrator för central registratur

Sektionen Juridik och dokumenthantering / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sektionen Juridik och dokumenthantering i Lund

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 42 000 studenter och 7 400 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.



Arbetsuppgifter

Arbetet innefattar dagligt löpande registratorsarbete såsom hantering av inkommande handlingar och diarieföring i universitetets dokumenthanteringssystem W3D3.

Arbetet innefattar också kommunikation med såväl interna som externa frågeställare, via telefon och e-post. Du kommer att vara rådgivande i diarieföring och dokumenthantering för hela Lunds universitet samt vara delaktig i att ta fram och ge utbildningar i dokumenthantering och hantering av begäran om utlämnade av allmänna handlingar. Du skall även delta i den verksamhetsnära förvaltningen av ärendehanteringssystemet W3D3. På dig ankommer också att delta i utvecklingen av universitets verksamhetsbaserade informationsredovisning.

Tjänstgöringen följer myndighetskravet på öppethållande och innefattar arbete på s.k. klämdagar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har aktuell erfarenhet av arbete som registrator eller med motsvarande dokumenthanteringsarbete. Du ska ha lägst gymnasieutbildning. Du ska också ha erfarenhet från arbete inom offentlig sektor men även ha kunskaper om hantering av allmänna handlingar. Vana av arbete med Office-paketet och goda kunskaper i såväl svenska som engelska är andra krav.

Det är meriterande om du har akademisk examen och utbildning inom för området relevant lagstiftning samt erfarenhet av dokumenthanteringssystemet W3D3. Positivt är också om du har erfarenhet av att hålla utbildningar eller att vara handledare. Erfarenhet av systemförvaltning värdesätts också.

Du är serviceinriktad, självgående och strukturerad med stor samarbetsförmåga. Du har även god kommunikativ förmåga. Dessutom är du flexibel, initiativtagande och mycket kvalitetsmedveten i ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Arbetsplats

Som anställd vid registraturen inom avdelningen Dokumenthantering har du din arbetsplats i det nybyggda Arkivcentrum syd i östra delen av Lund.

Anställningstid

2017-10-01--2018-09-30

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.







Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2017-10-01 Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2017-08-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-22
Ange följande referens när du ansöker: PA2017/2329
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sven Sjölin, tf avdelningschef 0702011384, sven.sjolin@legal.lu.se

Företag
Sektionen Juridik och dokumenthantering

Adress
Sektionen Juridik och dokumenthantering
PARADISGATAN 2
22350 Lund

Kontorsadress
PARADISGATAN 2

Jobbnummer
3621501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sektionen Juridik och dokumenthantering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sektionen Juridik och dokumenthantering: