Registrator/Arkivstrateg med utbildning inom digitalisering
Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd i Halmstad Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/introKommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet och jobbar för hållbar tillväxt i Halmstads kommun. Tillsammans ansvarar vi också för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor som HR, kommunikation, administration och ekonomi.
Publiceringsdatum2020-12-18ArbetsuppgifterVill du bidra till en effektiv och mer rättssäker verksamhet? Älskar du att administrera i kombination med att utveckla?
Överförmyndarkansliet söker nu en driven men också strukturerad och systematisk registrator/arkivstrateg till sitt team.
Inom överförmyndarkansliet arbetar vi med tillsyn över förmyndares, förvaltares och gode mäns verksamhet. Denna tillsyn syftar till att ge garanti mot rättsförluster för personer som själva inte kan tillvarata sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för person, det vill säga underåriga, gamla, sjuka och personer med funktionsnedsättning.
Överförmyndarenheten behöver digitaliseras och du är en viktig kugge i detta arbete. Vi söker dig som kan blicka framåt och skapa digitala flöden. Du ska utifrån den nya tekniken, lämna förslag på hur vi framöver ska arbeta digitalt samt se över hur vi kan använda digital teknik på ett helt annat sätt. Ett verksamhetssystem ska upphandlas, en dokumenthanteringsplan ska utvecklas liksom nya postrutiner med mera.
Parallellt med den digitala utvecklingen ska du även administrera utifrån de processer som vi idag arbetar efter. Kunskap inom det grundläggande registratorarbetet krävs vilket bland annat innefattar offentlig sekretess, arkiveringsfrågor, allmänna offentliga handlingar, offentlig rätt, posthantering och diarieföring.
Du kommer att ges stora möjlighet att utvecklas i din roll och växa som person.
Överförmyndarkansliet består av tio medarbetare där vi tillsammans tar ansvar för vår verksamhet och hjälper varandra. Vi sitter placerade i rådhuset vid Stora torg i Halmstad.
KvalifikationerVi söker dig som har minst treårig utbildning från högskola/universitet. Det ska vara en lämplig utbildning inom digitalisering, arkivutbildning, registratorutbildning eller motsvarande.
Vi har som krav att du har någon form av tidigare arbetslivserfarenhet samt är duktig på att hantera datorer. Önskvärt är att du kan tala fler språk än svenska och engelska. Du har god svenska i tal och skrift samt skriver på ett tydligt och korrekt sätt. Du kan även driva processer och har kunskap om digitalisering.
Som person är du positiv och bryr dig om andra människor. Du har förmågan att skapa goda relationer och kommer bra överens med personer på alla nivåer. Ett gott bemötande är en självklarhet för dig.
ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHalmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C45483 - 2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)
Arbetsplats Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd
Jobbnummer 5494867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.