Registrator/arkivhandläggare till rättsenhet Nord, rättsavdelnin
Polismyndigheten i Norrbottens län / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Norrbottens län i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Kiruna eller i
hela Sverige ÄR DU REDO FÖR EN STÖRRE UPPGIFT?
Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Tillsammans representerar vi en stor bredd av olika kompetenser och bakgrunder. Med oss kommer du utvecklas som människa och få erfarenheter.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
Rättsavdelningen är en nationell avdelning inom Polismyndigheten. Avdelningen är organiserad i tre processenheter (rättsligt styrning och stöd, förvaltningsrätt och informationsförvaltning) samt sju regionala rättsenheter och ett kansli.
Vid rättsenhet Nord arbetar för närvarande sammanlagt sex grupper inom områdena rättstillämpning, förvaltningsrätt och informationsförvaltning. Vi söker en registrator/arkivhandläggare som vill arbeta för gruppen Informationsförvaltning. Resor kan krävas i tjänsten.
ARBETSBESKRIVNING
Som registrator/arkivhandläggare är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar och mellan- och centralarkiv
ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
deltar i postöppning, fördelar inkommande post och e-post, diarieför handlingar m.fl. arbetsuppgifter inom informationsförvaltningens ansvarsområde
göra sökningar och plockar fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten och till allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl.
tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
informerar och utbildar medarbetare i diarieföring i allmänna diariet
sköta interna lån av handlingar av akter
in- och utsortering av handlingar, genomföra gallring, delta i ordnande och förtecknande.
deltar i leveranser till andra arkivdepåer och ta emot leveranser till enhetens mellan-och centralarkiv
även andra arbetsuppgifter inom rättsenhetens ansvarsområde kan förekomma
Publiceringsdatum2020-01-02KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som:
Avklarad gymnasieutbildning
Goda kunskaper i Officepaketet
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Erfarenhet av registrators- och arkivarbete inom offentlig förvaltning
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
Erfarenhet att arbeta i digitala dokument- och ärendehantering.
Arkivvetenskap 30hp/20p eller motsvarande utbildning inom arkivvård, ordnande och förtecknande.
Erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv med it-stöd.
Kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet såsom
Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen och arkivlagen.
Arbetsuppgifterna ställer krav på struktur, noggrannhet och ordningssinne är en förutsättning för ett professionellt utförande av arbetsuppgifterna. Du kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är serviceinriktad, omdömesgill och ansvarstagande, har god problemlösningsförmåga och har ett eget driv utifrån givna ramar. Du har god pedagogisk förmåga. Det kräver även att du har en utpräglad förmåga att snabbt kunna växla i arbetstempo och arbetsuppgifter. Du ska även kunna utföra visst fysiskt ansträngande arbete, såsom exempelvis att lyfta arkivkartonger i samband med leverans.
Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.
KontaktSusanne Bäcklund, Gruppchef, tfn 010- 568 18 86
Ayda Ghabil, HR-konsult
ayda.ghabil@polisen.seFackliga företrädare
Fredrik Bergh/SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 0732-490 42
ÖVRIG INFORMATION
Anställningen
Anställningsform: Allmän visstidsanställning t.o.m. 2020-12-31
Arbetsort: Luleå
Arbetstid: Dagtid, Flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 24 januari 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A661.801/2019 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A661.801/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
www.polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-24
AdressPolismyndigheten i Norrbottens län
Skeppsbrogatan 37
97324 Luleå
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A661.801/2019".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Skeppsbrogatan 37 (
visa karta)
973 24 LULEÅ
Ansökan E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsplats Polismyndigheten i Norrbottens län
Jobbnummer 5022823
Observera att sista ansökningsdag har passerat.