Registrator/arkivarie

Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd i Skellefteå, Stockholm eller i hela Sverige

Som registrator och arkivarie kommer du att ha ansvaret för myndighetens ärende- och dokumenthantering och för kvalitetskontrollen av register och avslut av diarieförda handlingar. Du kommer att ha systemförvaltande uppgifter som datahantering och registerhållning.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat
• postöppning samt hantering av e-post och andra inkommande handlingar
• klassificering och registrering av allmänna handlingar i myndighetens diariesystem
• expediering av myndighetens beslut och utlämnande av allmänna handlingar
• att ge råd och stöd till medarbetarna i frågor om dokumenthantering
• arkivläggning samt arkivfrågor som tillsyn av arkivvården, gallring, förteckning m.fl. uppgifter inom området
• att revidera och upprätta myndighetens planer och stöddokument för dokumenthantering och arkivering
• att tillsammans med övrig administrativ personal ta emot myndighetens inkommande telefonsamtal.

Vi söker dig som har
• relevant examen där arkiv-/informationsvetenskap ingår eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• god kunskap om den lagstiftning som reglerar hanteringen av allmänna handlingar samt offentlighet och sekretess.

Det är meriterande om du har erfarenhet av
• arbete med registrators- och arkivarieuppgifter inom offentlig sektor
• digitalisering.

Arbetet förutsätter att du är noggrann, strukturerad och självständig samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Bemötande och service är en viktig del av arbetet som registrator. Vid rekryteringen kommer vi att lägg stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd (MFoF) är kunskapsmyndighet för föräldraskapsstöd, familjerådgivning och den familjerätt som ligger under kommunernas socialnämnder. Myndigheten arbetar också för att internationella adoptioner av barn till Sverige ska ske enligt lag och på ett etiskt godtagbart sätt. Det gör vi genom auktorisation och tillsyn.

Myndighetens viktigaste målgrupper är yrkesverksamma och beslutsfattare i kommuner, landsting och det civila samhället. I all vår verksamhet främjar vi barnets rättigheter som de uttrycks i barnkonventionen. Vi arbetar också för jämställdhet och ett jämställt föräldraskap.

MFoF har föreskriftsrätt, utfärdar allmänna råd, betalar ut statsbidrag samt ansvarar för officiell statistik.

Från den 1 september 2018 ska MFoF ha sitt säte i Skellefteå. I dagsläget har vi 17 anställda.

Varaktighet, arbetstid
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse. Provanställning kan tillämpas.

Publiceringsdatum
2018-03-27

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-09
Ange följande referens när du ansöker: dnr. 2.2.1:306/18

Kontakt
Maria Lundmark maria.lundmark@mfof.se 0765014714

Företag
Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd

Adress
Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd
Box 308
10126 Stockholm

Kontorsadress
Torsgatan 11

Jobbnummer
4048811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd: