Registrator/arkivarie
IAF / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IAF i Katrineholm Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) är en statlig myndighet med ansvar för tillsyn över arbetslöshetsförsäkringen, arbetslöshetskassorna och Arbetsförmedlingens handläggning av ärenden som har koppling till arbetslöshetsförsäkringen. Professionalitet, öppenhet, dialog och hög integritet är viktiga utgångspunkter i IAF:s tillsynsuppdrag och för IAF:s medarbetare.
IAF har ett 60-tal medarbetare och är lokaliserad till centrala Katrineholm.
Publiceringsdatum2011-07-04ArbetsuppgifterTill administrativa enheten söker vi en registrator/arkivarie.
Dina arbetsuppgifterÖppna den fysiska posten och skanna inkommande handlingar samt öppna och administrera myndighetsbrevlådan.
Vara allmänheten behjälplig vid förfrågan om offentliga handlingar.
Bevaka öppna ärenden och göra kvalitetskontroller av att medarbetarna registrerar korrekt samt driva förbättringsarbete om avvikelser upptäcks.
Ansvara för omvärldsbevakning av dokument- och ärendehantering av arkiv.
Ansvara för och genomföra arkivering av pappershandlingar samt konvertering av filer till arkivbeständigt format och ansvara för att arkivet är ordnat så att det är lätt sökbart även i blandad arkivmiljö.
Ansvara för och genomföra gallring samt upprätta gallringsrutiner.
Skapa nya ärenden i dokument- och ärendehanteringssystemet.
Vara stöd och ge vägledning till handläggare och chefer när det gäller arkiv- och dokumenthanteringsfrågor samt frågor om användning av systemet och statistisk uppföljning.
Genomföra utbildning för nyanställda och fortlöpande kompetensutveckling för samtliga medarbetare.
Delta i myndighetens förvaltningsgrupp för systemlösningen.
Då myndigheten precis har påbörjat en process mot en alltmer digitaliserad dokument- och ärendehantering kommer den person som vi söker att tillsammans med konsult delta i det planerade utvecklingsprojektet.
KvalifikationerVi tror att du har lägst gymnasiekompetens, gärna kompletterad med en högskoleutbildning inom arkivområdet eller motsvarande utbildning och erfarenhet.
Vi söker dig som har bred erfarenhet från arbete med dokumenthanteringsfrågor inom arkiv eller registratur från offentlig verksamhet.
Du bör ha god kunskap om de lagar och förordningar som styr arkiv och registrering samt utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning.
Du har god datorvana samt gärna erfarenhet från systemet W3D3.
Du är drivande och serviceinriktad och har dokumenterat god samarbetsförmåga samt pedagogisk förmåga. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl på svenska som engelska samt är noggrann och effektiv. Du är även van att arbeta både självständigt och i grupp.
Du tycker om att lära dig nya saker och att det är spännande med nya utmaningar.
Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter och kan prioritera och hantera arbetsuppgifter även under perioder med hård arbetsbelastning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Arbetstider och omfattningHeltid. IAF tillämpar provanställning under längst 6 månader. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-09
IAF strävar efter en balanserad köns- och åldersfördelning och värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: 512
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEdvard Käll, ekonomichef, tfn 0150-48 70 41, tom
Monica Pettersson-Söderberg, HR-strateg, tfn 015
Hans Forsström, personalchef, tfn 0150-48 70 40,
Facklig kontaktSusanne Sällqvist, ST, 0150-48 70 19, tom 19 jul
Mona Karlsson, Saco-S, tfn 0150--48 70 58, from
FöretagIAF
AdressIAF
Box 210
64122 Katrineholm
Jobbnummer 978205
Observera att sista ansökningsdag har passerat.