Registrator/administratör
Kommunledningskontoret, Tibro kommun / Administratörsjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Tibro,
Hjo,
Skövde,
Karlsborg,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Tibro kommun i Tibro Tibro kommun med 10.600 invånare ligger i norra delen av Västra Götalands län. Tibro är Sveriges Möbelcentrum och har landets enda motocrossgymnasium. Tibro erbjuder sina invånare både en av landets lägsta levnadskostnader och en mycket uppskattad kommunal service!
Tibro kommun söker en registrator/administratör som vill vara med i arbetet att utveckla och driva dokument- och ärendehanteringen inom kommunen. Du kommer att vara placerad på kommunstyrelsens kommunledningskontor och ansvara för kommunstyrelsens dokument- och ärendehantering samt med din expertkunskap bistå övriga nämnder i deras arbete.
Publiceringsdatum2013-04-30Arbetsuppgifter• Du ansvarar för registrering och hantering av kommunstyrelsens inkommande och upprättade handlingar, kommunens officiella e-postbrevlåda och säkerställer att rätt information dokumenteras.
• Du servar allmänheten och kommunens verksamheter vid förfrågningar och utlämnande av allmänna handlingar.
• Du ger stöd till kommunens tjänstemän och politiker i frågor som rör sekretess, registrering och utlämnande av allmänna handlingar.
• Du ansvarar för kommunstyrelsens närarkiv.
• Du blir systemansvarig för kommunens dokument- och ärendehanteringssystem som är under införande.
• Du har hand om administrationen kring borgerliga vigslar och lotteritillstånd.
• Du bistår kommunalråden och kommunchefen med administrativt stöd.
• Du är kommunstyrelsens personuppgiftsombud
• Under valår ingår valadministrativt arbete.
Kommunen har påbörjat ett arbete med att införa ett kommunövergripande elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem som du förutsätts ta en aktiv del i. I detta arbete ingår utveckling av rutiner för elektronisk ärendehantering och diarieföring samt att hålla i internutbildningar inom området. Du kommer att få utarbeta och uppdatera styrdokument, riktlinjer och vägledningar. Du kommer att ha ett nära samarbete med kommunsekreterare, arkivpersonal och övriga förvaltningars förvaltningssekreterare/registratorer.
KvalifikationerVi söker dig som är registrators- och/eller arkivarieutbildad, alternativt har god vana av registratorsarbete.
Kompetens
• Du ska ha mycket god datorvana och erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.
• Du är väl förtrogen med lagar och föreskrifter på området.
• Erfarenhet och intresse av att självständigt driva utvecklingsfrågor inom arkiv- och/eller ärendehantering är meriterande.
• Kunskaper om processorienterat arbetssätt är meriterande.
• Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du bör ha erfarenhet från offentlig sektor.
Dina personliga egenskaper• Du är van att arbeta självständigt och tar gärna initiativ men har även lätt för att samarbeta.
• Du har hög servicekänsla då du kommer att arbeta mycket med att ge råd och service.
• Du är systematisk, strukturerad, noggrann och flexibel.
• Du är intresserad av att effektivisera processer.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med en 6 månaders provtjänstgöring.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-19
Ange följande referens när du ansöker: A328852
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Kleemo, Administrativ chef 0504-181 34
christina.kleemo@tibro.seFacklig kontaktEmanuel Nylin, Vision 0504-183 17
FöretagKommunledningskontoret, Tibro kommun
AdressKommunledningskontoret, Tibro kommun
Centrumgatan
54380 Tibro
Jobbnummer 1538024
Observera att sista ansökningsdag har passerat.