Registrator/administratör

Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se.

Publiceringsdatum
2013-02-04

Dina arbetsuppgifter
Kommunkansliet ansvarar för den administrativa servicen till kommunens förtroendevalda och till ledningen. Här finns sekretariatsfunktionen för Kommunstyrelsen och dess arbetsutskott samt Kommunfullmäktige och dess presidium.

Kommunkansliet ansvarar för registratur, arkivfrågor samt förvaltning av ärende- och dokumenthanteringssystemet Public 360. Vi svarar vidare för beslutsunderlag för arvoden och övriga ersättningar till förtroendevalda, förtroendemannaregistret, valärenden samt administrativa förvaltnings- och utvecklingsfrågor.

Då en av våra medarbetare ska vara tjänstledig en längre tid söker vi nu en vikarierande registrator/administratör till kommunkansliet.

Dina arbetsuppgifter
Posthantering och diarieföring i ärendehanteringssystemet Public 360. Utlämnande av allmänna handlingar samt svara på förfrågningar såväl internt som från allmänheten. Stödja och vara delaktig i kommunsekreterarens arbete med beredningsprocess och ärendehantering. Vara delaktig i utvecklingen och effektiviseringsarbetet av kansliets verksamhet.

Kvalifikationer
Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt och lösningsorienterat på ett strukturerat sätt. Du är noggrann och har ett serviceinriktat sätt som person, kan hantera arbetsuppgifter med hög integritet. Du har också ett intresse av att driva arbetet framåt och har utvecklingsförmåga. Du har lägst gymnasieutbildning från något av de teoretiska programmen, exempelvis samhällsprogrammet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

God datorvana och goda kunskaper i Officepaketet är viktigt eftersom merparten av arbetsuppgifterna sker digitalt. Har du erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem är det meriterande. Kommunkansliet hanterar juridiska ärenden och dokument. Vi ser därför gärna att du har kännedom om lagar och förordningar som berör offentlig förvaltning. Det är en fördel om du har tidigare erfarenheter som registrator eller av administration i offentlig förvaltning.

Anställningens omfattning
Heltid (40 tim/vecka)

Anställningsform
Vikariat: 2013-06-14â-2014-06-13 med ev. möjlighet till förlängning

Tillträde
2013-06-14

Sista ansökningsdag
2013-02-15 med angivande av löneanspråk

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Freme, Kanslichef 08-54081528
Sofia Coyne, Huvudregistrator 08-54081090

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga

Jobbnummer
1457213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: