Registrator/Administratör

Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Öckerö, Göteborg, Mölndal, Kungälv, Tjörn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Öckerö

Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en skärgårdskommun. Öckerö ligger i Göteborgs norra skärgård 30 minuter från centrala Göteborg.

Samhällsbyggnadsområdet har som uppgift att tillgodose invånarnas - rätt till trygghet, behov av mark för boende och verksamhet, miljö och hälsoskydd, renhållning, kollektivtrafik, vägar samt vatten och avlopp.

Publiceringsdatum
2012-03-20

Arbetsuppgifter
Som registrator/administratör ingår du i det administrativa stödet för samhällsbyggnadsområdet med uppdrag att arbeta med diarium och arkiv. Förvaltningsbrevlåda, diarieföring och arkivering av handlingar är en del av ditt ansvar som registrator. Du har ett nära samarbete med nämndsekreterare, byggnadsinspektörer, miljöinspektörer, planarkitekter, chefer samt registrator inom kommunstyrelsen. Du arbetar i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem LIS (Lotus Notes) samt Tekisprodukterna Winbär (bygglovsärenden) och Ecos (miljö- och hälsoskyddsärenden). Du har också ansvar att uppdatera verksamhetens sidor på kommunens hemsida.

Arbetet innebär kontakter såväl internt som externt.

I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du verksamhetens övergripande rutiner inom hela arbetsområdet. I takt med att verksamheten utvecklas kan även arbetsuppgifterna komma att förändras.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och gärna någon administrativ utbildning på högskolenivå. Du har mycket goda IT-kunskaper särskilt i Officepaketet och i något diarieföringssystem, erfarenhet av Lotus Notes är meriterade. Goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen samt förvaltnings- och arkivlagen är också en förutsättning för arbetet.

Viktigt är att du
• är noggrann
• är flexibel - har lätt för att anpassa dig till förändringar
• kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt
• är serviceinriktad och bra på att kommunicera
• tar initiativ till förbättringar

Några års erfarenhet från registratorsarbete och administrativt arbete inom offentlig administration är en merit. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för uppdraget.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 40/40 Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-16
Ange följande referens när du ansöker: 0146/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
L-G Andersson, 031-976210, lars-gunnar.andersson@ockero.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 031-976200

Företag
Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Adress
Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Box 1035
47580 Öckerö

Jobbnummer
1191470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen: