Registrator, Administrativa enheten, Socialkontoret

Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK / Administratörsjobb / Strängnäs
2021-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator, Administrativa enheten, Socialkontoret" (publicerad 2021-05-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vid administrativa enheten arbetar 14 medarbetare, med olika uppdrag, ekonomihandläggare, administrativ assistent, arkivarie, nämndsekreterare, registrator, systemförvaltare, verksamhetskontroller och utvecklare. Administrativa enheten svarar för administrativt stöd i övergripande frågor och processer till socialkontorets verksamhetsområden och ledning.

Socialkontorets administrativa enhet rymmer flera funktioner varför arbetsuppgifterna är omväxlande och vår vilja att samarbeta och lösa uppgifter tillsammans är grundläggande. Du bör även vara intresserad av att delta i utveckling av verksamheten.


Publiceringsdatum
2021-03-25

Arbetsuppgifter
I rollen som registrator arbetar du brett inom administration. Hela tiden i nära samarbete med andra kollegor på administrativa enheten och kontoret.

Arbetet omfattar sedvanliga registratoruppgifter som hantering, registrering och fördelning av inkomna handlingar i dokumentationssystem LEX, expediering, posthantering, scanning, ansvar för utlämnande av allmänna handlingar och besvara förfrågningar som inkommer till socialkontorets funktionsbrevlåda.

Du upprättar och reviderar dokumenthanteringsplanen tillsammans med kollegor på enheten och utvecklar rutiner kopplat till uppdraget. Du arbetar stödjande och kvalitetsgranskande till våra verksamheter i frågor som rör diarieföring och leder utbildningsinsatser för både chefer och medarbetare.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning, eller annan utbildning som bedöms som likvärdig, till exempel diplomerad registrator, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• några års erfarenhet att ha arbetat som registrator i en politisk styrd organisation och är van att arbeta i ett digitalt informations- och ärendehanteringssystem
• god kunskap om de lagar och förordningar som styr hantering av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning. Det är en självklarhet att du ser kvalitet i att ha en god informationshantering.

Du är en person som:
• är strukturerad, tar egna initiativ, kan arbeta självständigt och är proaktiv. Dessutom tror vi att du kan identifiera och driva förbättrings- och utvecklingsmöjligheter samt att du ser förändringar som en möjlighet
• samarbetar bra med andra människor, kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• är trygg i din roll som registrator och trivs med att hålla en hög servicenivå med ett gott bemötande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunala verksamheter och erfarenhet av att arbeta i Lex.

Den registrator vi söker brinner för att ge god service och motiveras av att arbeta för medborgarnas bästa. Vill du bli en del av vårt härliga gäng är du välkommen att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "100/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Jobbnummer
5652403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK: